Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dat geluid dat een kat maakt als hij een vogeltje ziet?

Als onze poezen iets zien in de tuin, beginnen ze zo raar met hun bek open hun kaken te bewegen en maken er een raar geluid bij...
Waarom doen ze dat? Het is toch onlogisch om geluid te maken als je een vogel wilt vangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

ze maken dit geluid ook niet als ze daadwerkelijk een prooidier besluipen, maar alleen als die onbereikbaar is.
ik noem het mekkeren, en het geeft aan dat de kat in grote opwinding verkeert.
er zijn theorieen die zeggen dat de kat op deze wijze de nekbeet "op het droge" aan het oefenen is.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
haha wat zouden ze daar graag hun tanden inzetten he ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks! :-)
Dat klinkt inderdaad wel logisch!
Ja die van ons doen dat inderdaad ook als ze binnen zitten en een vogel zien. Maar lopen ze in de tuin en ze zien er eentje dan nemen ze de jachthouding aan en sluipen om de tuintafel heen in de hoop er eentje te kunnen vangen. Maar dit alles wel zonder geluid!
Dus het zal inderdaad te maken hebben met het "er niet bij kunnen" omdat er nog een raam tussen zit.
Misschien wel zoiets van: balen ik zie daar een lekker hapje maar ik kan het niet pakken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In gedachten "proeft" hij alvast het lekkere hapje dat hij hoopt zometeen te pakken te krijgen. Buiten doet mijn kat het niet, alleen achter het raam binnen. Maar wat ik wel heel raar vind is dat hij buiten in sluiphouding gaat om een lekkere vogel te pakken, maar daarbij heel erg met zijn staart gaat zwiepen, waardoor hij zichzelf verraadt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding