Tegen welke Tempratuur kunnen postduiven?

Het is eindelijk een beetje winterweer, maar nu wil ik weten tegen welke tempratuur kunnen postuiven. Mijn duiven zitten nu buiten in een hok dus bij welke tempratuur zouden ze de schuur in moeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Staan de hokken beschut ! Dus niet in de wind . En zitten ze bij elkaar ! Maar let op dat hun water niet bevriest . Dus de wind , en de isolatie , bepaalt de afkoeling . Leg evt in een van de hokken een thermometer . Ze kunnen redelijk tegen de kou als ze goed gevoed zijn . Maar staan de hokken echt in de wind gooi een oude deken , bouw plastiek op de kant van de oosten wind . Je vraagt de temperatuur. Ja alles echt onder - zonder beschutting gaat ten koste van hun conditie , staan de hokken goed uit de wind kunnen ze heel veel hebben . Houd de vorst aan en je hebt een wind vrije schuur dan lijkt mij dat de beste optie . Ps in de stad zie je de duiven ook de beschutting op zoeken of onder bruggen schuilen vanwege de warmte uitstraling vh water . Dus nogmaals het is niet direct de temp , maar de beschutting .