welke honden leven er in koude landen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Siberische husky
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk leven er ook huishonden in koude landen, maar deze zijn net als mensen niet aangepast aan het leven buiten in de koude landen. Dus kunnen niet buiten overleven. En buiten hun behoefte doen. Ik heb in Roemenie waar het zeer koud kan worden in de winter honden op straat gezien, maar deze leven in de stad dicht bij de mensen en zoeken warme plekken op om te overwinteren.

Antwoorden (1)

De Groenlandse hond is een hondenras, behorend tot de Scandinavische type keeshonden van het oertype. Het land van herkomst is Groenland. Hij is een echte werkhond en wordt gebruikt als sledehond. Temperaturen boven 15 °C zijn hem al gauw te veel, dan is het beter hem op een koele plek met rust te laten en hem zo min mogelijk inspanningen te laten doen.

Toegevoegd na 6 minuten:
De Alaska Malamute is een hondenras dat qua uiterlijk iets weg heeft van een husky. Deze sledehond is vernoemd naar de Malemuten, een eskimostam in Alaska. Het ras wordt al generaties lang gebruikt voor het trekken van sleden met zware vrachten. De Alaska Malamute behoort tot de rasgroep keeshonden en oertypen, sectie sledehonden.

De Samojeed (ook wel genoemd Laika Samojedskaja of Samoiedskaia Sabaka) is een hoogbenig en langharig hondenras en behoort tot de pool- en keeshonden. De Samojeed komt van oorsprong uit Noord-Rusland en West-Siberie. De Samojeed heeft zijn naam te danken aan het volk waarbij hij is ontdekt, de Samojeden.
fremar