me dwerghamster heeft gekotst is dit erg?

ik had mijn hamster vast en er kwam allemaal gele korreltjes uit zijn bekkje en nu dierenarts ??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat heb je dat diertje voor soort voer gegeven ?

Antwoorden (2)

Als hij ziek is moet je naar de dierenarts,maar een hamster heeft natuurlijk wangzakken en slaat daar allemaal eten op,kan best dat het dat is,misschien heb je per ongeluk op zijn wang gedrukt met oppakken? Heeft hij voer met mais gegeten? Geef hem eten en kijk of hij eet,een gezonde hamster lust altijd wel wat,wil hij niets dan zou ik toch even de dierenarts bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hamster kan niet kotsen dat bestaat niet bij hamsters. Het kan zijn dat hij zijn wangzakken geleegd heeft, en dat het nootjes zijn die eruit komen. In dit geval is er niets aan de hand. Die gele stukjes die uit je hamster zijn bekje kwamen zijn waarschijnlijk gewoon stukjes noot. Er is niet veel aan de hand. Hoe is zijn conditie? Als ie er gewoon bijzit zoals altijd is er niets aan de hand. Een zieke hamster herken je meestal meteen door ander gedrag en ander uiterlijk. Ik heb zelf ook hamsters gehad en die leegden regelmatig hun wangzakken waarin ook allemaal nootjes zaten. Er is niets aan de hand.