Met welke min temperatuur mag een kat niet meer naar buiten?

Ik zie de laatste 2 dagen gewoon katten buiten lopen, zoekend naar een schuilhoek. Bij welke temperatuur onder nul is het gevaarlijk voor een kat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Rieneke1
6 jaar geleden
http://hondleiding.nl/wp-content/uploads/2018/02/kou-hond.pdf
Hoewel katten geen kleine hondjes zijn, is dit wel een redelijke leidraad. Verder is het natuurlijk een zaak van gezond verstand: staat er een snijdende wind? Hoe is de voedingstoestand van de kat? Is het dier volwassen of nog jong of juist een oudje? Zijn er gezondheidsproblemen? Gaat hij beschermd naar buiten zodat hij niet kan gaan dwalen? Een frisse neus kan in de meeste gevallen geen kwaad voor een volwassen en goed doorvoede kat
zondag
6 jaar geleden
Mijn kat wil nog steeds heel graag naar buiten. Zij weet zelf heel goed wanneer het te koud is. Toen de kou periode begon wilde ze niet als ik de deur open doe maar inmiddels is ze aan deze lage temperaturen gewend en wil graag. Maar 's nachts laat ik haar niet buiten.

Antwoorden (2)

Dat zoekt de kat zelf wel uit, die vinden altijd wel een plekje en weten zich wel warm te houden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De temperatuur die een kat kan verdragen hangt sterk af van de wijze waarop hij wordt gehouden. Er zijn genoeg katten die niet anders doen dan buiten bivakkeren. Die hebben een dikkere vacht dan de katten die altijd achter de kachel liggen. De geoefende buitenkatten weten waar ze schuilen kunnen bij regen en kou. Een schuurtje, een open raam in een souterrain, noem maar op, ze redden zichzelf. Maar een verwende binnenkat heeft het nu buiten moeilijk en kan inderdaad iets oplopen, verkoudheid of erger!
Ivana