Hoe kun je een konijn het best laten wennen aan de warme kamer temperatuur?

Ik wil mijn konijn graag van het buitenhok naar binnen doen, maar ik weet niet hoe ik haar het best kan laten wennen aan de nieuwe omgeving en de warme kamer temperatuur, helemaal nu het al koud begint te worden buiten. Ik heb gelezen dat een konijn niet zomaar naar binnen kan maar dat je een konijn eerst moet laten wennen, maar ik weet niet hoe ik het het beste kan doen. Heeft iemand misschien tips?
Ik ben van plan om haar voor altijd binnen te houden. Ik doe haar niet de hele tijd naar binnen en naar buiten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
fremar
7 jaar geleden
Als je konijn een écht buitenkonijn is, is het niet aan te raden om hem of haar in de winter in huis te zetten. Het temperatuurverschil is te groot, je konijn kan hier niet aan wennen en kan hier juist ziek door worden.

Het beste antwoord

Als het nou echt heel koud word, je konijn heeft het zichtbaar koud en het kuiltje in zijn nek voelt ook koud aan, dan kun je natuurlijk je konijn het beste naar binnen halen tot dat de ergste kou weer voorbij is (zon 2- 3 dagen) laat je konijn niet te lang binnen staan want dan went je konijn hier te veel aan en dan kan hij niet meer naar buiten totdat het voorjaar is. Zorg er ook voor dat je konijn op een koele plek komt te staan als je hem naar binnen haalt, je kan hem niet vanuit de kou direct in een warm gestookte ruimte neerzetten. Dat is ongezond voor je konijn.

Wil je je konijn voor de rest van de winter binnen houden, zorg dan dat je konijn eerst went aan de koelere ruimte zodat hij kan wennen aan de warmere temperaturen, daarna kan je je konijn op de warme plek zetten die je voor je konijn hebt gereserveerd. Let op: je konijn kan dan pas weer naar buiten als het voorjaar word.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je tip