mijn hond blaft naar elke auto die voorbij rijd ,wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat nemen, die blaft niet naar elke auto
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je benzine over een kat giet en er een aansteker bij houd zegt hij echt wel woef hoor ;)
Flauwe grap :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor "merkje" hond heb je Anja?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een vraag: is het binnenshuis of buiten, danwel beide?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals Wendy zei, je moet binnen zowel als buiten oefenen dat je de leider bent, anders wordt het niks. En op t.v. kun je kijken naar de hondenfluisteraar op vrijdagavond op Nat. Geografic. Heeeel leerzaam!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die hondenfluisteraar heb je van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karlijn94: die man wordt door zo ontstellend veel mensen bekeken! Veel van mijn "adviezen" op dit gebied komen ook uit zijn programma's.
Goeie raad dus (vind ik) om te kijken, zowel van jou, als van Meike2 als van mij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@karlijn: alsof de hondenfluisteraar niet algemeen bekend is in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heee luitjes, het was maar een grapje. CHILL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)

Antwoorden (3)

Als je de hond aan de riem hebt; een kort rukje en een corrigerend geluid. Meer niet. Op deze manier prent je hem in dat blaffen naar een auto onprettig is (rukje aan de riem en negatieve reaktie van baas). Ik zie vaak dat mensen een heel verhaal houden tetgen de hond. Is zinloos, hij begrijpt je niet maar hoort je praten en dat is fijn. Dus heel kort: rukje en een "foei" is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar Caeser Milan gaan van Dog Whisperer, die lost het vast wel even op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Ja, even naar Amerika vliegen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, prima antwoord hoor; hier heeft de vraagsteller wat aan.... :-(
En stel dát ze zou gaan (die mensen heb je namelijk!): hoeft zij dan zelf niks meer te doen? Armpjes over mekaar en opgelost, het probleem???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb je gelijk in, ik ben alleen gedupeerd van goeievraag.nl die mijn vraag steeds verwijderd terwijl de vraag voor mij heel belangrijk is. Waarom wordt daar niets tegen gedaan en accepteren ze het gewoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vraag is dan: waarom reageer jij je (kennelijk?) hier af in plaats van daar, waar het enig nut zou kunnen hebben? Wat kan de vraagsteller van deze vraag doen aan jouw gedupeerd zijn?
En wie zijn "ze", die er iets aan zouden moeten doen? Van mij is recentelijk ook een vraag verwijderd, waar ik niks van snap, maar okee, probeer ik hem op een andere manier te formuleren. Tot nu toe staat-ie er nog....
Misschien is het handig de richtlijnen nog es te lezen?
Om te beginnen heeft je hond teveel energie: hij moet iedere dag geruime tijd kunnen rennen en spelen, zodat hij moe wordt.
Verder heb jij je hond dus niet onder contrôle: hij ziet jou niet als leidinggevend. De hond moet namelijk op jou gericht zijn buiten en niet op iets anders.
Je kunt het probleem aanpakken, zoals al eerder gezegd: niet accepteren en hem uit die actiemodus halen door een rukje zijwaarts aan de riem te geven met een commando, zoals bijoorbeeld "nee".
Blijf rustig, niet opgewonden of boos worden.
Je kunt ook oefenen met hem door hem bij een weg met auto's te laten zitten of liggen: hij mag niet fixeren op de auto's. Alleen rustig kijken. Je zult hem dan steeds uit die actiemodus moeten halen door een rukje aan de riem, of mooier nog: zorgen dat hij niet in die modus komt, door hem zich te laten focussen op jou.
Het vergt veel tijd, goed observeren en oefenen. Maar ook gehoorzaamheidsoefeningen in huis kunnen helpen.
En als je het huis verlaat of ingaat: ga jij dan eerst en dan de hond? Zo niet, dan moet je dat ook oefenen.
Je hond moet gaan leren, dat niet hij, maar jij roedelleider bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Dit is vast een hond die aan de lijn trekt. Kan niet missen. Dat is het eerste teken dat de hond de regie in handen heeft. Als hij dat afleert is zijn aandacht op de baas gericht bij het uitlaten, en niet op de omgeving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yeps! Dank je!