Kan elke cavia zwemmen als je ze in het water zet?

Ik zag filmpjes op youtube van zwemmende cavia's. Dus ik vroeg me af of ik mijn cavia's ook kon laten zwemmen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop niet dat je mee van zulke ideeën krijgt over je huisdieren. NIET in het water doen.

Het beste antwoord

Ja ze kunnen zwemmen,maar niet elke cavia vindt het leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Cavia' s kunnen NIET zwemmen en houden NIET van een badje.Je moet trouwens oppassen wanneer je cavia nat is. Hij kan er ziek van worden en zelfs overlijden aan een longontsteking.De grootste vijanden van de cavia' s zijn, vocht en tocht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het echt nodig is om je cavia te wassen (dus niet voor de lol) kan je dit doen met een vochtige doek, of een klein beetje water. Was enkel de zeer bevuilde plaatsen en zorg dat na de wasbeurt de cavia volledig droog is wanneer men hem weer los laat. Dit om verkoudheiden te vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kun je doen. Maar waarom zou je??

Vrijwel alle (zoog)dieren kunnen zwemmen, maar een dier dat een levenlang in een kooitje heeft doorgebracht zal daardoor hevig in de stress schieten en het in het ergste geval niet overleven.
Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij niet echt zal zwemmen maar een manier probeert te vinden om boven water te blijven.
Als dit niet lukt verdrinkt hij misschien dus moet je hem er snel weer uit halen.
Je kunt als je wilt doorgaan met hem in en uit het water te doen en zo leert hij misschien na loop van tijd wel zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cavia heeft erge korte pootje en een dik lijfje dus het zal moeilijk zijn om te zwemmen, hij zal spartelen en veel moeite moeten doen om boven water te blijven en niet te verdrinken. Zou het niet proberen.