Groeien mijn kittens te hard?

Ik heb 2 htk kittens van nu bijna 5 maanden oud , broer en zus
heb ze net gewogen en het katertje weegt iets meer dan 3.5 kg en z'n zusje 2.8 kg. , volgens mij is 100 gram per week normaal dus zouden ze nu zo rond de 2.2kg moeten zijn toch? ze zijn beiden niet dik en heel speels , maar kan het kwaad dat ze zo hard groeien?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt gelijk dat het geboortegewicht 100 gram moet zijn, en dat gezonde kittens zo'n 100 gram in de week aan moeten komen. Vooral bij jonge kittens is dit een goede leidraad om te controleren of ze genoeg aankomen. Als kittens wat ouder worden dan hoef je daar niet zo strak meer op te letten: katten hebben natuurlijk ook een verschillende bouw. Van belang is dat ze niet te dik zijn: dat kan je zien maar ook voelen: de ribben mag je niet zien, maar moet je makkelijk kunnen voelen. Bedenk wel dat ze nu hoognodig gecastreerd moeten worden als je dat al niet hebt laten doen, en dat ze daarna wel makkelijker dik worden. Beperk ze echter niet: een kat moet ten alle tijde toegang tot voer hebben. Zoek de gewichtsbeperking dus eerder in het gebruik van voerpuzzels en in beweging (spelen).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100