Volgensmij kun je dat gewoon halen bij de dierenwinkels. Ik heb bij de petsplace wel eens mierendoosjes zien staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, klinkt wat tegenstrijdig om bij een dierenwinkel muizengif te halen, maar ze hebben het wel. +1
Gewoon bij de Blokker, twee muizenvalletjes voor 1 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muizenvallen kun je inderdaad bij een warenhuis zoals blokker kopen, het is maar of je dat wilt, je zult toch het dooie beesjte elke keer zelf moeten verwijderen.

Een lokdoosje met gif verkopen ze bij de drogist maar daar zijn de muizen vaak weer immuun voor.

Als je bij de dierenwinkel even om het wat sterkere spul vraagt en zegt dat de gewone niet werkt hebben ze meestal wel wat beter spul voor je te koop., dit mogen ze eigenlijk niet zomaar verkopen, maar ze hebben het wel. Muizen zijn zeer harnekkig en dus immuun voor het huis tuin en keuken gif wat ze normaal verkopen.
Wel goed uitkijken met kinderen en huisdieren en goed je handenwassen en uit de buurt van eteneswaar ( en dierenvoer) houden.
Goede tip is om het gif te mengen met wat pindakaas op een kartonnetje , dat lusten ze heel graag en zo laten ze je gif niet links liggen, het rolt ook niet weg en blijft mooi op 1 plek en is later weer snel te verwijderen, zo doet bijvoorbeeld rentokil het ook namelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Boerenbond verkopen ze muizenvallen en muizengif.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste middel tegen muizen is om hun leefomgeving onaantrekkelijk te maken. Dus zorgen dat er niets te eten voor ze is.
Vallen en gif, bijna overal te koop. De Boerenbond of Welkoop (is het zelfde) is een goede suggestie van de vorige antwoorder.
Als het heel erg wordt met de overlast dan doet de gewopne huispoes ook wonderen. De lucht van zijn aanwezigheid is al genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de welkoop of ijzerhandel of tuincentrum.
Je kunt klemmen en kooitjes kopen. Bij kooittjes blijven ze leven. Je kunt ze dan een paar honderd meter verderop loslaten. De kans dat ze dan nog terug komen is gering, muizen houden er niet van om door het terretorium van andere muizen te reizen.
(ik hoop dat je het kooitje kiest.
Gebruik geen kaas maar pindakaas dat zijn ze echt gek op en dat maskeert de menselijke geur beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de meeste dierenwinkels verkopen ze ook 'diervriendelijke' muizenvallen. Hier worden ze alleen in gevangen, ze gaan niet dood. Heel soms komen ze wel met hun staart tussen de klem helaas, maar gelukkig 90% niet.
Ze zijn wat duurder dan normale muizenvallen, maar leveren geen onnodige dood op.
Je moet de gevangen muisjes wel even een paar straten verder wegzetten, als je dat in je eigen straat doet, vinden ze hun weg terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gif vind ik heel erg! Die beestjes gaan een verschrikkelijk lijden tegemoet, het duurt erg lang voor ze dood zijn en is erg pijnlijk. Als een ander dier, bijv kat, het muisje op eet daarna, dan sterft die ook, of een vogel. Denk daar goed aan!

Ik denk toch dat een muizenval het beste is, met wat gestold vet, dat werkte bij mij erg goed. Gewoon uit de koekenpan.