Wat is de handigste manier om urine van mijn hond (reu) op te vangen?

Voor een onderzoek heb ik een urinestaal van mijn hond nodig. En voordat ik met emmertjes of pollepels achter hem aan ga, zou ik graag willen weten wat de handigste en zekerste manier is om urine op te vangen. Tips iemand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Gewoon een soeplepel meenemen tijdens het uitlaten en als hij gaat plassen hou je hem eronder.

Toegevoegd na 41 seconden:
En neem gelijk een potje mee, anders loop je zo rond met een soeplepel vol pies ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een schenetje voor in het water met daarin een pedaalemmerzak, zo deed ik het ooit bij mijn hond (teefje)

Toegevoegd na 15 seconden:
schepnetje.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n netje heb ik niet, maar wel een idee van die zak.
Het wordt wel mikken.... voor mij dan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, het blijft lastig, maar ik vond die hele lange steel wel handig, dan hebben ze het niet zo gauw door dat je met vanalles bezig bent als ze gaan plassen, je kunt er makkelijker bij vond ik dan met een lepel......
Ik heb 3 kids en we wonen zowat naast het water dus jah, genoeg schepnetjes aanwezig hier. suc6!
Een steelpan met daarin wat plastic, om het klettergeluid op het aluminium van de pan wat tegen te gaan.... mijn hond stopt namelijk onmiddellijk met plassen door dat geluid ;-)
Succes, want het is een heel gedoe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
steelpan lijkt me ook wel wat.
bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Mijn hond wil dan ook altijd weg, dus je bent onhandig met die steelpan onder zijn lijf bezig: een steelpan is redelijk groot, dus je vangt sneller wat op dan.... goed richten.... Wat een ellende hè!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, ja vooral omdat hij altijd heeel hoog mikt, hij wil boven andere honden plassen, dus moet ik dan met iets manoeuvreren dat het kan opvangen... zie je het voor je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha, ja, dat zie ik voor me....wat heet: ik heb het zelf net zo gehad. Je voelt je goed voor paal staan en afgezien daarvan: je moet een halve acrobaat zijn om een druppel op te vangen ;-)))
Ik hield er altijd gewoon een plastik bak onder als ie begon met plassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is misschien een gek idee maar probeer eens een condoom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, het zou kunnen werken ja ;), allen lijkt het me niet zo fijn om een condoom om te doen bij je hond xd..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich... bij onze babyzoon moesten we een plastic zakje "eroverheen" plakken..
Helaas is onze hond veel hariger, dus plakken zal niet lukken.
Bijna alle reuen tillen hun poot op bij het plassen. Met een steelpan of plastic bakje lukt het meestal wel om wat urine op te vangen. Zorg wel dat je dit probeert terwijl de hond kort is aangelijnd en doe het direct aan het begin van de wandeling.
Wees zuinig op de zojuist gevangen urine; sommige dieren stampen na het plassen kluiten zand in de rondte!

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handige tips, dank je.
Ik had zelf al gedacht om het tijdens de ochtendwandeling te doen, dan is zijn nood het hoogst, en mijn kans op succes het grootst!