Waarom kan mijn ene konijntje mij urenlang aan zitten staren en toont de ander totaal geen interesse in mij?

De aanstaarder reageert trouwens ook beter op een berisping (bij het knagen aan de meubels). Ik hoef maar één keer 'foei' te roepen, de ander negeert mij gewoon.

Toegevoegd na 17 minuten:
De aanstaarder is trouwens ook een stuk vriendelijker, speelser en vrolijker. De negeerder is de baas over de nader, vaak chagrijnig, vijandig naar de ander en ligt de hele dag een beetje op het kussentje te suffen.

Toegevoegd na 18 minuten:
*over de ander

14 jaar geleden
2K
Rieneke1
14 jaar geleden
is de negeerder wat ouder misschien?
ik denk aan artrose, al heb ik geen verstand van nijnen :)
Snuffel
14 jaar geleden
Volgens mij zijn ze ongeveer even oud. Ik hoop niet dat het artrose is.
Rieneke1
14 jaar geleden
ik denk bij afwijkend gedrag al snel aan pijn, en zou dat uit willen sluiten.
hoe oud zijn jouw nijnen?
Snuffel
14 jaar geleden
Ongeveer 2 jaar oud.
Rieneke1
14 jaar geleden
oh, dan is er lijkt me van artrose geen sprake :)

Het beste antwoord

ook bij dieren onderling zie je verschil in intelligentie.
mogelijk is je staarder een stuk slimmer dan de ander.
verder kan de socialisatie naar mensen een rol hebben gespeeld.
is de staarder misschien veel onder de mensen geweest van jongs af aan, en de ander minder?
en als laatste heb je nog gewoon karakterverschillen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 het zijn net mensen soms;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ons mannetjeskonijn van 4 is ook een goedsul, terwijl het vrouwtje (jonger) echt slim is

Andere antwoorden (2)

Misschien is het omdat je het konijn in het begin niet genoeg aandacht hebt gegeven???? (die van de berisping)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zo als in de mensenwereld,heb je ook in de dierenwereld zeikerds. Bovendien kan het aan de persoonlijke voorkeur van de diertjes liggen.