hondje plast in de keuken waarom?

ons hondje die plast de laatste tijd in onze keuken, we lopen een paar x per dag met haar en laten haar ook [aar x los in de achtertuin, zodra ze binnen komt gaat ze plassen. net de omgekeerde wereld. ik heb al pads geprobeerd maar daar ging ze op spelen. heeft iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
criseyde
7 jaar geleden
Ben je al langs de dierenarts geweest om een medische oorzaak uit te sluiten?
jodyenboyke
7 jaar geleden
Hoe oud is de hond? Meer info is wel belangrijk. Eerst medisch probleem uitsluiten, dan eens kijken naar jullie eigen gedrag naar de hond toe. Het lijkt nl. spanningsplasjes, dus stress gerelateerd. Absoluut geen aandacht aan besteden, opruimen en verder gaan waar je mee bezig bent. Na elk slaapje, spel o.i.d. buiten gaan lopen. Indien gedrag aan houd, hulp zoeken van gedragstherapeut.

Antwoorden (2)

Bij een nieuwe volwassen hond die u in huis hebt gehaald kan het in huis plassen volgende oorzaak hebben:
Territoriaal gedrag: Hiermee wordt bedoelt dat uw hond zijn territorium wil aflijnen door op verschillende plaatsen te plassen. Dit gedrag verdwijnt normaal na een tweetal weken. Maar let op, met andere dieren in huis kan dit gedrag zich blijven voortdoen en moet er worden ingegrepen
Zoeken naar aandacht: Als je hond dit gedrag blijft vertonen is het mogelijk dat u uw hond aandacht geeft elke keer hij in huis plast. Ook schreeuwen of op de neus tikken wordt als aandacht ervaren.
Het niet aangeleerd hebben van regels: Als uw hond uit een dierenasiel komt kunt u nooit of zelden zijn oorsprong achterhalen. Daarom is het best mogelijk dat de vorige eigenaars hun hond nooit correct hebben afgericht.
Een medisch probleem: Indien u opmerkt dat u hond nogal vreemd plast, of een abnormale afscheiding van urine vertoont is het beter om zo snel mogelijk een dierenarts te raadplegen.
fremar
7 jaar geleden
Eerst naar de dierenarts. Mischien wel een blaasontsteking bijv. Maar kan ook iets "engs" meegemaakt hebben buiten tijdens t plassen en dus denkt dat t veiliger is om binnen te plassen. Ik zou voor t opruimen van d eplas een beetje op de puppypads zetten en haar paar x erop zetten om haar eraan te herineren dat t daar wel
Mag en dan heel goed de "foute" plek schoonmk met schoonmaakazijn