mag ik mijn konijnen takken met wilgenkatjes geven?

takken van de knotwild krijgen ze wel regelmatig en vinden ze heerlijk
nu heb ik van die katjes in een vaas, mogen die straks ook naar de konijnen?

amigo
13 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Ja, wilg is gezond voor ze. Of ze de katjes lekker vinden weet ik niet (bekkie vol watten, 't zou niks voor mij zijn), maar het kan ongetwijfeld geen kwaad.
Ik zou wel even de onderkant, die in de vaas heeft gestaan, eraf halen, want stilstaand water kan wel veel bacterien bevatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
dank voor beide antwoorden, die tip om dat stuk dat in de vaas zat af te knippen was wel heel nuttig, had ik niet aan gedacht en inderdaad, water was niet meer zo fris, dus voor de zekerheid heb ik dat er maar afgeknipt ik heb hier nu 2 heeeeeeel gelukkige konijnen die VOORAL die katjes eraf aan het eten zijn.

Andere antwoorden (1)

ja hoor dat mag je best, het zijn niet anders dan bloemetjes en als een konijn iets niet lust, laat hij het toch wel liggen.
krulwilgen zijn trouwens nog beter dan de gewone 'schietwilg' zeker als een konijn ziek is, dan kunnen krulwilgen hun redding zijn.