Op http://www.derussischedwerghamster.nl/gezondheid-meten-en-wegen.html vind je een tabel die aangeeft hoe zwaar een Russische dwerghamster gemiddeld is bij een bepaalde lengte. Dit kun je gebruiken als indicatie of jouw hamster te zwaar is. 0,7 gram zal in ieder geval niet kloppen. Bedoel je misschien 70 gram?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
En als het 70 gram is, is de hamster dan wel of niet te dik?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lijkt me lastig om dat vast te stellen zonder dat we een lengte weten. Je kunt iemand van 1.90 ook niet ''dik'' noemen omdat hij meer weegt dan iemand van 1.40.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hangt af van de lengte. De tabel geeft een soort BMI voor hamsters, gebaseerd op ervaringscijfers van een liefhebber. Lengte/gewicht combinatie geeft dus een indicatie of de hamster te zwaar/licht is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goeie link ; plus !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea ; dat is lastig te zeggen, Ik ben bijvoorbeeld geen gram te zwaar, alleen 75 centimeter tekort ;-)
Amadea
7 jaar geleden
Maar een Russische dwerghamster zal geen onbeperkte lengte kunnen hebben, dat is heel wat anders dan een Vlaamse reus!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea De tabel geeft ook de lengte aan. 10,6 cm zou passen volgens de maker van de tabel. Als de hamster dus veel korter is dan 10,6 cm dan zou je kunnen claimen dat de hamster te zwaar is. Wat een Vlaamse reus er mee te maken heeft snap ik niet.