Welke vogels mogen bij grasparkieten?

Ik heb 3 grasparkieten en we gaan een foriare bouwen. We willen meer vogels en het liefst verschillende vogels. ik kan alleen niet goed vinden welke volgel soorten bij grasparkieten mogen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hangt af van de hoeveelheid grasparkieten die je in de volière wilt plaatsen. Ik zou er geen andere soorten kromsnavels bij zetten, maar bij genoeg ruimte en vlieglengte van de kooi, kunnen er wel zaadeters bij, zoals kanaries en vinken. Je zult dan echter wel merken dat de zang van de kanaries niet meer goed tot zijn recht komt en het geheel een wat rommeliger indruk maakt. Ook de beplanting in de volière heeft wat te lijden met kromsnavels, maar de tijd zal het leren en beplanting is altijd aan te vullen of te vervangen.

Mijn moeder hield de grasparkieten altijd samen met roodrugparkieten. Ze wou de krombekken van de spitsbekken altijd apart houden. Ik denk dat dat eerder een persoonlijke keuze was. Over parkieten samen houden. Dit lijstje kan je bij grasparkieten houden. ( op internet zitten zoeken, heb hier zelf geen ervaring mee ) Grasparkieten Valkparkieten Bourksparkieten Catharinaparkieten Heel het neophema geslacht gaat ook in dit lijstje passen. Hou rekening met de regel dat een koppeltje grasparkieten minimaal een kubieke meter ruimte moet hebben. ( en liefst meer ) Valkparkieten hebben meer plek nodig dan dat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100