onze poes gaat met z'n voorpoot in de drinkbak staan en likt z'n poten droog. normaal drinken doet ze niet. wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13K

Antwoorden (7)

Maak je er geen zorgen om. Een van mijn vroegere katten deed dat ook een poos maar het ging vanzelf weer over. Hij ging met zijn voorpoten in zijn drinkbak staan en ze dan aflikken. Hij heeft er niets aan overgehouden. Katten zijn fascinerende vreemde wezens.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Misschien een idee, staat de drinkbak ook te laag? Kan ze nog door haar pootjes om te bukken voor het drinken? Misschien is het pijnlijk of gewoon niet prettig voor haar, zet eens iets onder de drinkbak en kijk of ze het nog doet. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ene kat zet atijd een poot in de waterfontijn, maar drinkt wel uit de bak en niet van zn poot.
Meeste eigenaren zien hun katten niet eens drinken, als de dierenarts dan vraagt : drinkt je kat? Dan is het antwoord meestal: weet ik niet, ik zie dat nooit!. Je kat krijgt waarschijnlijk wel genoeg vocht binnen, geef je droogvoer of natvoer?? Als je natvoer geeft is het niet gek dat hij niet zoveel drinkt, maar ook als je droogvoer geeft is het niet heel raar hoor. Sommige katten drinken alleen maar uit de kraan.

Als je je toch zorgen maakt zet de kat dan eens voor je op tafel (zorg dat hij staat) en pak een stuk vel op zijn rug op. Springt dit meteen weer terug dan is er niks aan de hand en krijgt de kat voldoende vocht binnen, blijft dit staan of gaat het vertraagd terug, dan kan het zijn dat hij te weinig vocht binnen krijgt en ga dan direct naar de dierenarts.

Verder zou ik me er niet zoveel zorgen over maken hoor!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan zijn dat je drinkbakje te klein is.
katten hebben er een gloeiende hekel aan als hun snorharen de rand raken als ze drinken.
ze prefereren een wat wijdere schaal of bord.
als dit niet het geval is, dan is het een onschuldige gewoonte, waar je je verder niet druk om hoeft te maken.
zolang ze vocht binnenkrijgt, maakt de manier waarop niet zoveel uit.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 dat wou ik ook antwoorden maar het hoeft dus niet meer :)
Geen zorgen maken, katten zijn raar! Die van mij likken de douche droog (terwijl er wel gewoon altijd een bak vers water staat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Ik heb opgemerkt dat ze iedere andere bron van water dan hun eigen waterbak leuker vinden om van te drinken. Mijn laatste kat ging als het geregend had onmiddellijk naar buiten om uit de plassen op het terras te drinken terwijl we hem iedere dag vers water gaven. De stromende kraan of de WC pot vinden ze vaak ook leuker.
Grote kans dat de kat buiten wel 'normaal'water drinkt, lekker bruin water uit een bloempot of uit de dakgoot. Als er maar een smaakje aan zit, dat maakt het net iets beter dan uit het drinkbakje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten willen eerst weten waar het oppervlak van het water is, voordat ze gaan drinken. Dit is om te voorkomen dat ze met hun neus in het water komen. Mijn kat gooit propjes papier in zijn waterbak en gaat er dan naast drinken. Katten tasten ook naar het wateroppervlak mat hun snorharen. Daarom is een wijde waterbak zo fijn. Een kat kan ook met zijn pootje eerst het water aanraken om zo kringen te maken in het water. Dan is ook goed te zien waar het wateroppervlak is. Elke kat heeft zo zijn eigen manier om geen water in zijn neus te krijgen.