mijn hond blaft en piept behoorlijk als we gaan wandelen. Dit is uit enthousiasme. Hoe kan ik dit afleren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik laat de hond van mijn buren ook regelmatig uit die heeft dat ook alleen dat is is een jachthond., dus bij haar is dat logisch. Maar je moet zijn/haar naam zeggen en dan stil zeggen dat helpt bij mij altijd. Groetjess

Ik heb het mijn hond "afgeleerd" door in mijn gedrag niet te laten blijken dat we gaan wandelen, niet met haar praten, negeren en eerst mezelf aankleden. Snoepje in de hand en haar daarmee afleiden en "lokken" om haar kop door de riem te steken. Dan gelijk! naar buiten. Speeltje pakken en dan al spelend naar de uitlaatplek. Zo wordt de stress door iets leuks vervangen. T zal nooit helemaal overgaan hoor, dan hadden we maar pluche beesten moeten nemen :-))

WendyH zei het ook al, misschien moet je eens naar Cesar Millan kijken op national geographic, hij heeft trouwens ook een site waar er iets daarover staat! Misschien is het geblaf en gepiep wel uit verveeldheid, laat je hem vaak uit of ben je vaak weg van huis? Meestal als ze blaffen en/of piepen proberen ze je iets duidelijk te maken. Hier is de site van Cesar, met een artikel dat gaat over "wat honden geblaf je duidelijk kan maken". Het is wel in het engels, maar wie weet heb je er wat aan! :) Er staan nog veel meer artikelen die iets over jouw probleem zeggen. Heel veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100