The official world record in long jump for rabbits is 3000 millimetres.

Het record staat dus op 3000 millimeter. Ik ga er echter wel vanuit dat dit gaat om tamme konijnen, hoe ver wilde konijnen springen kon ik niet vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de liefhebbers van konijnspringen nog een leuk filmpje! http://www.demorgen.be/dm/nl/3828/markant/video/detail/1151261/Kampioenschap-springen-voor-konijnen.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En toch heb ik er mijn twijfels over of de konijnen het wel echt leuk vinden. Ik mis het enthousiasme wat je ziet bij honden als ze zo'n parcours afleggen (hondenbehendigheid) of flyball doen. Dan zie je duidelijk dat de honden het leuk vinden en vaak niet kunnen wachten voor ze mogen beginnen. Je ziet dat de konijnen moeten toch regelmatig "aangespoord" worden. Ik zou dat dus ook nooit met mijn konijnen gaan doen. Al is het maar omdat konijnen het ook niet leuk vinden om van hot naar her gesleept (vervoerd in reismandje o.i.d.) te worden van de ene wedstrijd naar de andere.