is het erg dat mijn vis ondersteboven slaapt?

sindskort slaapt mijn vis ondersteboven, hij eet niet en zweeft alleen in het water. Ik maak me zorgen, is dit terecht?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Z512099
8 jaar geleden
Absoluut en hij lijdt.

Antwoorden (2)

Je maakt je terecht zorgen,een vissenleven in aquarium is doorgaans beperkt, en ik vrees dat het einde voor je vis in zicht is.
fremar
8 jaar geleden
Je vis heeft een probleem met zijn zwemblaas. Dat is in veel gevallen fataal, maar het kan nog goed komen.

De oorzaak zit hem meestal in de verkeerde verzorging. Als het water van slechte kwaliteit is, kan de vis lucht gaan happen. Het kan ook te veel voeren zijn, of het verkeerde voer. Probeer h em voer te geven dat niet blijft drijven, anders krijgt hij bij het eten te veel lucht binnen.

Zwemt je vis in een aquarium met pomp, etc? Of zit hij in een kom? In een kom is de waterkwaliteit vaak slecht, omdat er o.a. te weinig zuurstof in het water zit.
bamibal