Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke hondenrassen hebben de tegenovergestelde kleur aftekening zoals een dobermann, rottweiler?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik bedoel het omgekeerde van black and tann. Dus daar waar bijv. de rottweiler zwart is de kleur bruin en daar waar hij bruin is zwart

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dalmatiers, sommige types Cairn Terriers
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken geen hondenras dat precies tegenovergesteld is van bijv. de dobermann.
De rhodesian ridgeback is bruin met (vaak) een zwart 'masker') maar dat is het toch niet helemaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoelt: de twee kleuren zwart en brand, dan is er ook nog de Franse Beauceron en de duitse pincher. Waarschijnlijk ook de Prince Charles spaniel, maar die heeft er in de meeste gevallen ook nog wit bij.

Toegevoegd na 4 uur:
De Beauceron en de Duitse Pincher kunnen ook beide dezelfde kleurstelling hebben: een Zwarte vacht met plaatselijk de brandkleur aan poten en b.v. wenkbrauwen.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik weet er nog een: de Hovawart. (Er bestaat ook een geelkleurige)
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden
De American Staffordshire Terriers zijn er in alle kleuren en kleurcombinaties.

Zij hebben vaak hele grappige tegengestelde tekening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige bull terriers hebben ook mooie aftekeningen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de honden met een zwart masker. de hoofdkleur kan varieren van fawn, naar rood tot donkerbruin, alleen zal het wat lastiger worden met de zwarte aftekeningen op de poten.

bij mechels komt dit soms wel voor

heel veel hondenrassen kunnen een zwart masker hebben met allerlei kleurslagen.
van Deense dog tot chihuahua en heeeel veel er tussenin.

ff googlen dus naar ras van keuze en 'zwart masker' intypen zodat je kan zien wat de kleurslagen en aftekeningen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding