Welke hondenrassen hebben de tegenovergestelde kleur aftekening zoals een dobermann, rottweiler?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik bedoel het omgekeerde van black and tann. Dus daar waar bijv. de rottweiler zwart is de kleur bruin en daar waar hij bruin is zwart

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

Dalmatiers, sommige types Cairn Terriers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken geen hondenras dat precies tegenovergesteld is van bijv. de dobermann.
De rhodesian ridgeback is bruin met (vaak) een zwart 'masker') maar dat is het toch niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoelt: de twee kleuren zwart en brand, dan is er ook nog de Franse Beauceron en de duitse pincher. Waarschijnlijk ook de Prince Charles spaniel, maar die heeft er in de meeste gevallen ook nog wit bij.

Toegevoegd na 4 uur:
De Beauceron en de Duitse Pincher kunnen ook beide dezelfde kleurstelling hebben: een Zwarte vacht met plaatselijk de brandkleur aan poten en b.v. wenkbrauwen.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik weet er nog een: de Hovawart. (Er bestaat ook een geelkleurige)
Ivana
13 jaar geleden
De American Staffordshire Terriers zijn er in alle kleuren en kleurcombinaties.

Zij hebben vaak hele grappige tegengestelde tekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige bull terriers hebben ook mooie aftekeningen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de honden met een zwart masker. de hoofdkleur kan varieren van fawn, naar rood tot donkerbruin, alleen zal het wat lastiger worden met de zwarte aftekeningen op de poten.

bij mechels komt dit soms wel voor

heel veel hondenrassen kunnen een zwart masker hebben met allerlei kleurslagen.
van Deense dog tot chihuahua en heeeel veel er tussenin.

ff googlen dus naar ras van keuze en 'zwart masker' intypen zodat je kan zien wat de kleurslagen en aftekeningen zijn.