Hoelang moet een kat speciaal voer eten bij blaasgruis?

Mijn kat heeft royal canin voer om de blaasgruis op te lossen. Maar hoe lang moet hij dit medicinale voer met eten? Ik heb nog een halve zak over en hij eet het nu al 6 weken. Wanneer moet ik op onderhoudsvoer over?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6K

Antwoorden (4)

Mijn kat heeft dat ook gehad en de dierenarts vertelde dat hij dat voor altijd moet hebben. Ik geef nu ipv t voer van de dierenarts een speciaalvoer van Royal Canin voor gecastreerde katten en meneer heeft er al 8 jaar geen last meer van. En je hoeft er veel minder van te voeren dus nog goedkoper ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had ook een poes met blaasgruis. Die kreeg van de dierenarts speciale brokjes van Hill"s. Duur spul, maar ze heeft nergens meer last van gehad de rest van haar leven. Ze moest ze wel blijven eten. Maar ik had de prijs er wel voor over. Liever iets meer betalen dan dat er op een gegeven moment weer problemen ontstonden (regelmatig de flat onder poepen bv. in plaats van in de bak, hoe schoon ik die ook hield).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe zou je de zak op moeten maken en daarna wordt er overgestapt op Royal Canin Urinary als het tenminste goed is blijven gaan met het dieetvoer dat je nu geeft.

Er bestaat een kans dat je kat na een tijdje rc urinary te hebben gehad,over kan stappen naar gewoon voer,maar die kans is over het algemeen genomen heel klein want 9 van de 10 keer krijgen ze weer gruis als ze aan het gewone voer zitten.
Meestal moet je het blaasgruisvoorkomende voer levenslang blijven geven.
Let er op dat het vervolgdieet de urinary moderate wordt want je kat kan er behoorlijk van aankomen,vandaar de moderate.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zeggen levenslang. Mijn kat is 13 en heeft toen hij 1,5 was blaasgruis gehad. Hij zit nu al jaren op Acana en daar doet hij het erg goed op. Basis in goed voer te kopen en geen goedkoop voer.