waarom loopt mijn kat steed achter me aan voor aandacht maar dan voor lange tijd?

hallo
wij hebben een poes.
ze is heel lief en vraagt heel veel aandacht.
als ik smorgens wakker word loopt ze miauwend mee naar de wc of badkamer. Ik kan me kont niet keren :P
ze wilt het liefst de hele tijd geaait worden.
Ze trekt veel naar mij toe mijn vriend of iemand anders vind ze ook wel leuk maar als het om kiezen gaat ben ik nummer 1.
Waarom doet ze dit? ik weet natuurlijk wel dat ze leuke aandacht wilt maar 4 uur achter elkaar is toch wel erg lang :D.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze heeft toch wel eten en drinken hé?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja de hele dag zijn der beide bakken gevult ;)

Het beste antwoord

Blijkbaar is ze een erg afhankelijk typje... En dat kan wel eens vervelend zijn. Ze ziet jou als een soort moeder...en zal dus wat meer op eigen benen moeten leren staan.

Negeer haar wanneer ze vervelend opdringerig is. En praat niet steeds tegen haar als ze overal met haar neus bij staat. Wordt niet boos, want boosheid is ook aandacht... Voel je niet schuldig...in de 'natuur' doet hun moeder hetzelfde...en lang niet altijd zachtzinnig... en de ene kat leert dat wat sneller dan de andere...

Als je ruimte hebt voor nog een katje erbij, is dat ook een goede afleiding...ze zal dan ook nog wel erg naar jou trekken, maar heeft dan ook een soortgenootje om mee te spelen en te communiceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik kan de situatie alleen maar inschatten (is het nog een jong katje, poes of kater, heeft hij alternatieven?
Is zijn bak nog gevuld, kattabak schoon, is het altijd al zo geweest.
Probeer het eens te negeren en als hij geen aandacht vraagt, hem dan aandacht geven, zodat het katje op den duur weet dat het altijd aandacht kan krijgen maar dan als de baas het wil.
Heeftze geen vaste plek of mandje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo ze is 3 jaar oud.
we hebben haar van andere mensen overgenomen die juist geen tijd meer voor haar hadden der vacht was ook behoorlijk verwaarloos.
ze heeft vaste plekken. je kan ook aan der aflezen wanneer ze boos is als ik even haar gedrag negeer :P
dan gaat ze boos slapen.
haar eten staat iedere dag vol en der kattenbak word 2 keer op een dag verschoont dus ze is wel verwend hier .
Misschien wil ze een speelkameraad. Heb je mogelijkheid voor een tweede kat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
der nieuwe speelkameraad komt volgende week woensdag :D
Onze poes doet dat ook en soms ook uren achter elkaar. Om gek van te worden soms... Wat je zelf zegt; ze vraagt aandacht. De reden waarom kan verschillende oorzaken hebben. Hebben jullie nog een poes? Is ze al gesteriliseerd? In het voorjaar start haar cyclus (krolsheid). Onze poes is gesteriliseerd, maar houdt nog steeds haar nukken zodra het voorjaar in aantocht is...
Het klinkt niet alsof ze ergens last van heeft, daar moet je natuurlijk altijd waakzaam op zijn. In dit geval denk ik, naarmate je er gek van wordt, dat het het beste is om negatief gedrag te negeren, en positief gedrag te belonen. Af en toe een aai, maar ze kan dit niet uren achter elkaar van je verlangen. Op onderstaande site staat een artikel waar je misschien wat aan hebt:

http://www.hillspet.nl/Cat/Adult/Behaviour-and-Lifestyle/Why-do-cats-meow.aspx?sc_lang=nl-NL&sc_lang=nl-NL

Heel veel succes en vooral lekker veel genieten van het gekke poezebeest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit katje is helemaal op jou aangewezen voor speelplezier en aandacht.
is het een mogelijkheid er een katje bij te nemen?
neem in ieder geval dagelijks de tijd om met haar te spelen tot ze echt moe is.
verder geef je aan dat er de hele dag eten voor haar klaarstaat, en dat is best wel saai.
voedselverrijking zou haar goed bezig kunnen houden.
is het een binnenkatje?
leid haar dan af met dingen die ze kan onderzoeken; een veer van buiten, een nieuwe kartonnen doos waar je gaten in knipt, laat je fantasie maar werken.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgende week woensdag kotm er een speelkameraad voor haar een roodharige kater kitten ;)
die word wel gestereliseert want zij is 3 jaar oud maar heeft voormaat van een kitten van 4 maanden dus jong doe ik haar niet aan.
en ze is een binnenkat
Rieneke1
13 jaar geleden
oh leuk joh :)
wel rustig introduceren hoor, die kleine.
en heb je al nagedacht over suprelorin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke wat is suprelorin? Nooit van gehoord. Jij weet zoveel meer over katten dan ik.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik heb er ook voor geleerd he zondag ;)
suprelorin heeft als werkzame stof desloreline, dat de afgifte van hormonen die betrokken zijn bij de vruchtbaarheid regelt.
wordt off label gebruikt (is eigenlijk geregistreerd voor honden) bij zowel katten als poezen als veilig alternatief voor de poezenpil.
bij katers kan het sproeien tegengaan.
het is een staafje wat ingebracht wordt, en de werkzame stof langzaam afgeeft.
probleem is dat het vaak z'n werk goed doet, maar een enkele keer niet, dus 100% zekerheid heb je niet.
maar voor de poes van de vraagstelster, die niet gecastreerd mag worden, een uitstekend alternatief.