Als je in het buitenland een zwerfkatje tegen komt en je wilt dit beestje verzorgen en mee nemen naar huis, kan dit dan?

Ik heb ooit in Kreta een zwerfkatje achter gelaten. Dat heeft me zo'n verdriet gedaan, dat ik besloten heb, dat me dit nooit meer gaat gebeuren. Ik was toen nog een kind, dus ik wist ook niet wat de mogelijkheden waren. Stel het gebeurd me nu weer, kan ik het beestje dan adopteren en mee naar huis nemen? (ook als ik met het vliegtuig ben)

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hond, kat of fret uit Europese Unie meenemen naar Nederland

Als u een hond, kat of fret van binnen de Europese Unie (EU) in Nederland wilt invoeren, moet het dier zijn ingeënt tegen hondsdolheid (rabiës) en het moet een chip en een dierenpaspoort hebben.

Je mag het dier niet zomaar meenemen. En ik neem aan dat u naar Kreta bent gegaan met het vliegtuig. Deze zal dan aangemeld moeten worden bij de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt en zal volgens voorschriften moeten worden vervoert die de maatschappij voorgedragen worden / voorschrijft.
Deze kunt u opvragen bij de maatschappij.

Ook zal het dier waarschijnlijk in quarantaine moeten voor bepaalde tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ooh dat is leuk om te horen Anneke10. Die €200,- is maar bijzaak (vind ik als het om een beestje gaat) Gelukkig zit ik nu niet in die situatie, maar ik moest er aan denken doordat ik dit tegen kwam op mijn facebook: http://cheezburger.com/6583343360 Zo cute. En ik heb het zelf dus ooit gehad in Kreta, ik heb zo vreselijk zitten huilen, dat ik die kat moest achterlaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is hartstikke leuk en lief,maar vergeet niet dat de asielen hier al vol zitten met kittens en katten.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dat vergeet ik ook niet, als ik een nieuwe kitten wil ga ik ook naar het asiel. Maar als er tijdens een vakantie ineens 1 in mijn schoot geworpen word, neem ik liever die. De kitten in het asiel heeft al een plekje, misschien niet de beste plek maar wel, warmte, schone plek en eten. Die straat kitten gaat dood...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je ook weer gelijk in HeerVoldemort.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Heel duidelijk, dankjewel.