Waar kan je ratjes halen?

Hallo allemaal, ik wil graat beginnen met ratjes het worden er 2. En ik heb een hele lijst gemaakt voor wat ik moet kopen en doen voor de ratjes. Dus ik heb een mooie kooi gevonden op een site die in mijn budget past, want zo oud ben ik ook weer niet moet ik eerlijk zeggen! Hij is 28 euro en dat bedrijf is dicht bij mijn buurt maar ik zit te twijfelen over de afmeting voor 2 ratten! Hij heeft 3 verdiepingen en is 72x47x27 en dus weet ik niet of het groot genoeg is. http://www.allesvooruwdier.nl/hamsterkooi-dunky-roze.html

En ik heb nog een vraag waar kan je ratjes vinden want ik zit op marktplaats voor hand tamme ratjes te kijken maar ik ben bang dat ze doorgefokt zijn.
Wat natuurlijk niet zo zal zijn ik weet het ik stel me aan maar ik hecht snel aan dieren dus vind ik het zonde om voor 2 maandjes een diertje te hebben.
Ook zit ik op stichting ratjetoe maar ik weet niet of je die kan ophalen!
Bedankt voor het lezen iedereen!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is heel verstandig om je eerst goed te verdiepen door je in te lezen over een onderwerp en al helemaal als het over dieren gaat.

Ben blij te lezen dat je met 2 ratten begint, heel belangrijk, samen is zoveel beter dan alleen, dan zou een sociaal dier als een rat verpieteren.

Probeer een vereniging te vinden zoals Stichting Ratjetoe bij jou in de buurt, er is nog
http://www.ratjes.nl/aanschaf
waar je veel kunt lezen en leren en misschien is er in jouw omgeving een nog kleinschaliger opvang. Informeer maar eens bij het plaatselijke asiel.
Af raden moet ik je om bij een winkel ratten te kopen, i.v.m. broodfok, net als met honden en katten: niet doen... Zoek via de juiste kanalen wat je nu dus ook doet, prima.

Als je met een vraag zit zoals of je ratjes kunt ophalen bij de Stichting Ratjetoe, kun je altijd even contact opnemen:

www.ratjetoe.info/
Korsholm 41, 2133 ES Hoofddorp
‎In opvang - contact - adopteren - ‎Gedrag

Bennie ook over de juiste afmetingen van kooien en allerlei andere spullen kun je daar informatie vragen, maar ook natuurlijk op een forum van rattenfans.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik koopte ze altijd bij de welkoop. Nog veel suc6