mijn kat wil niet naar buiten!

mijn kat van 1 jaar oud wil niet naar buiten als het sneeuwt.
dus dat is heel lastig met behoeftes en zo
hebben jullie ervaring?

Toegevoegd na 12 minuten:
even voor de duidelijkheid een katten bak vind ik niks!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Rieneke1
13 jaar geleden
tsja, het is het een of het ander.
dat had je misschien beter kunnen bedenken voor je een kat nam?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jee, een kattenbak vind je niets? Dan moet je geen kat nemen! Als je een huisdier hebt, ben je er ook verantwoordelijk voor dat je aan de behoeftes van het dier voldoet. Inclusief een plek waar het dier zijn behoefte kan doen. Jij wilt toch ook niet de sneeuw in moeten lopen iedere keer dat je moet plassen!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb ik een hele gekke kat. Die heeft geen moeite me dit weer. Sterker nog; als het daadwerkelijk aan het sneeuwen is, is ze constant bezig de neer dwarrelende vlokjes te "vangen". Het is hartstikke leuk om de verbazing te zien als dit maar niet wil lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt de kattenbak toch in een bijkeuken zetten, tenminste als je die hebt. mijn katten willen het alleen maar op een bak doen, dus dan heb je een probleem. en tegenwoordig heb je kattenbakkorrels die de geur wat neutraliseren, dus het valt echt wel mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry hoor jij vind een kattenbak niks? :S waarom heb je in hemelsnaam een kat?!? ik doe iedere dag met liefde en plezier de kattenbak schoonmaken zodat mijn meiden iedere dag een schone wc hebben ik vind het ook heerlijk als ik zelf een schone wc heb.
het is wel makkelijk om de uitwerpselen van je kat aan je buren over te laten dat ze het overal en nergens buiten doet.
ik zou zeggen geef je kat weg naar iemand die haar een goed tehuisje geeft waar ze een warme kattenbakje heeft schoon en wel sorry maar dit is mijn mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een kattenbak niks vindt, had je een hond moeten nemen.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik zie de volgende vraag al aankomen: m'n poes piest het hele huis onder, wat moet ik doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier wordt vast een kattebak aangeschaft denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Schijt aan de kattenbak": p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je een kattenbak niks vind, is een kat dus niet het aangewezen huisdier voor je, Dan moet je iets zoeken dat niet poept.

Het beste antwoord

dan zet je een kattebak op het toilet en ga jij in de tuin je behoefte doen!!! misschien dat je dan je kat begrijpt waarom die niet na buiten wilt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha muts, lekker fris nu met je blote billen in de tuin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deirdre: er zijn vast wel mensen die daarop kicken, brrr :/

Andere antwoorden (21)

Als uw kat dat niet wilt.
Dan kunt u een kattenbak gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shenley, ze vindt een kattenbak niks.
Je pakt 'm een paar keer per dag beet, zet hem de voordeur uit en tegen de tijd dat hij de achterdeur weer heeft bereikt, heeft hij onderweg wel de noodzakelijke boodschappen gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat houdt niet van sneeuw. Vandaar dat ze niet naar buiten wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is om een kattenbak neer te zetten voor haar behoefte.
het is best koud voor je beestje en begrijpelijk dat ze niet naar buiten wilt ook is voor de meeste dieren sneeuw een eng gebeuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
menneke1990, ze vindt een kattenbak niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heeft ze pas erbij toegevoegd naardat ik een antwoord heb gegeven maar volgens mij heeft ze weinig keus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee haar baasje vind een kattenbak niks :S
Mijn kat wil ook niet naar buiten met de sneeuw, je moet zowiezo een katten bak hebben. als je goed grint gebruikt
heb je ook geen last van geurtjes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
carlosmith1985, ze vindt een kattenbak niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zit geen andere mogelijkheid op dan een kattenbak..
Of een riempje kopen en uitlaten maar ik ben bang dat het niet werkt.. Je moet toch wat meer kan ik er niet van maken...
het is de gewoonte een kattenbak, en liever nog twee, neer te zetten als je een kat hebt.
niet alleen is dit een stuk prettiger voor de kat, maar ook voor jou als eigenaar.
je merkt het meteen als je kat blaasproblemen heeft, verstopt zit, of diarree heeft.
zo kan je op tijd actie ondernemen.

neem fijne steentjes, en voeg zo nodig in eerste instantie wat aarde toe, als de kat moeite heeft te wennen.
gelukkig hebben de meeste katten erg snel door waar de bak toe dient.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke, ze vindt een kattenbak niks.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik zag het net, mariejose.
toch ontkom je er niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zij vindt de kattenbak niks, maar de kat wil dat nu wel liever, daar gaat het toch om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd mariejose gaat het iedere x zeggen ! Nou mariejose dan had ze geen katten moeten nemen als zij een kattenbak niks vind .
Je kat heeft sowieso een kattenbak nodig om zijn behoeften in te deponeren. Als hij die niet heeft en naar buiten moet, hebben je buren er last van, omdat een kat nooit zijn eigen terrein (je tuin) bevuilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere katteneigenaar zou zijn kat eerst op de bak moeten wennen voordat hij/zij naar buiten mag.

Als dat eenmaal een gewoonte geworden is, komt de kat ook binnen om zijn behoefte te doen. De buren hebben er dan geen last en vuiligheid van. Dit hoort volgens mij bij sociaal gedrag van de eigenaar.

Alleen als je in een hutje op de hei woont, of je tuin grenst aan het bos, kan je dieren naar buiten sturen voor hun ontlasting.

Verder ben ik het met de kat eens, sneeuw is niks aan blote pootjes.
Ivana
13 jaar geleden
Het is buiten zeer koud. Ik kan jou kat wel begrijpen. Leg anders overal krantpapier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik vind dat je ALTIJD een kattenbak moet hebben als je een kat hebt. Ik denk dat jullie kat vrij in en uit kan lopen (anders is het gewoon wreed om geen bak te hebben, dan moet hij 's nachts wachten tot jullie weer uit bed komen).

En je boft, als hij gewend is om het buiten te doen zal hij dat in 90% van de gevallen blijven doen dus je komt er genadig van af.

Hij gaat niet naar buiten omdat hij niet zo van sneeuw houdt (die van ons wel trouwens, die loopt gewoon buiten, nou ja 5 minuten per keer) MAAR, hij kan nu ook slecht zijn behoefte doen want katten graven het altijd in (IN DE AARDE wel te verstaan). Ik heb nog nooit van een kat gehoord die zijn behoefte en de sneeuw begroef. Maar als de aarde is bevroren zul je hem toch een alternatief moeten bieden.

EN IK ZOU HET SNEL regelen, als hij het "zomaar" in huis gaat doen ben je nog niet jarig en dat is moeilijk af te leren
amigo
13 jaar geleden
Je wilt wel de lusten maar niet de lasten van die kat hebben.Dan ben je een kattenfreak van "Lik me Vestje".Dat is hetzelfde als mensen met een grote hond die hem in de tuin uitlaten omdat ze er te beroerd zijn om er mee te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 4 opgestoken duimen ook al genoeg.
Pech voor jou dat je een kattenbak niks vindt, schaf er toch maar een aan.
Dat hoort er allemaal bij als je een kat hebt, als het beestje ooit ziek is of geopereerd bijvoorbeeld, of straks met oud en nieuw, kun je het beest ook een tijd binnenhouden, en dan zul je hoe dan ook een bak moeten hebben.
Dikke kans dat de kat gewoon buiten blijft poepen/piesen als dat mogelijk is, maar geef het dier wel de _mogelijkheid_ dat binnen te doen.
Mijn ene kat gaat zelfs in de sneeuw (die hij haat) naar buiten, de andere kat komt als ze buiten is altijd binnen om op de bak te gaan, dus het wisselt per kat. Omdat jouw kat al afgericht is op buiten poepen en piesen, kan het heel goed zijn dat dat zo blijft, en dat die bak alleen voor noodgevallen dient. Maar dan moet er wel een bak zijn (desnoods leg je nu wat kranten in een doos, wel gelijk verschonen als de kat iets geproduceerd heeft en in een dichtgeknoopte zak in de vuilniszak doen, dan heb je geen last van luchtjes - dan wel nieuwe kranten in de doos uiteraard).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dikke plus!
Kat geen kattenbak? Heb jij ook geen toilet dan? Vreemd hoor...

Je kat kan ook bang zijn voor vuurwerk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn katten willen nu ook niet naar buiten en ik ook niet. Degene die geen gebruik maken van de kattenbak moeten wel naar buiten, maar zijn binnen twee minuten weer terug, zelf ga ik naar het toilet en de andere twee poezenbeesten gaan lekker binnen op de kattenbak. Je zult echt aan de bak moeten vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je al gemerkt dat katten gevoelig zijn voor water oftewel ze haten water en sneeuw hoort bij de watergroep en misschien komt het ook door de kou en als oplossing zou ik je aanraden een kattenbak vaker te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ook vindje het niks zo'n kattenbak een bezorgde baas is een goede baas!

Toegevoegd na 1 minuut:
En ook vindje het niks zo'n kattenbak een bezorgde baas is een goede baas!

Toegevoegd na 1 minuut:
En ook vindje het niks zo'n kattenbak een bezorgde baas is een goede baas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem hem lekker met je mee naar buiten, loop een stukje de sneeuw in en laat hen voorzichtig los, dan leert de kat wat sneeuw is.
Op de foto, van vandaag komen we net terug uit de tuin,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom laat je je kat niet gewoon binnen?
je moet dan wel een kattenbak gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kattebak vind je niets?
Mijn oudste kat HAAT kou en sneeuw, terwijl ze juist zo van het buiten zijn houdt.

Als ik jou was zou ik een bak aanschaffen en je kat leren om dat ding te gebruiken: zoveel werk kost het helemaal niet om het aan te leren.. al had je dat beter kunnen doen toen ze nog een klein kitten was.

Ik verschoon die bak ook 2x per dag en ik vind het ook niets hoor, maar ik heb liever daar dan ergens in huis, in mijn slaapkamer bijvoorbeeld, nee dankje feestelijk.

Je kunt kattenbakken kopen mijn onopvallende kleuren en er zijn ook bakken met filters die de geur van de bak ABSOLUUT tegenhouden. Mijn moeder vind de geur van dat ding ook verschrikkelijk maar sinds een paar jaar hebben ze een goede bak én
!!! kattenbakgrind in de supermarkt met extra vochtabsorberende korrels waar ook blauwe korrels inzitten om de geur extra te bestreiden !!! helpt ook altijd enorm, we merken er niets meer van.

Als je een kattenbak niet wilt om het schoonmaken zou ik niet verbaasd opkijken als je kat binnenkort een serie ongelukjes heeft op je dure tapijt of in de bak van de kerstboom...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch een kattenbak kopen.
Als je kat niet naar buiten wilt als het sneeuwt is dat heel normaal! Heb je een kattenluikje? Woon je alleen?
Als je een kattenluikje hebt en hij wil niet naar buiten wil hij echt niet.
Als je alleen woont (of samen) Jij of iedereen naar buiten en rammel met zijn brokjes. Als hij dan naar buiten komt en er een paar hebt gegeten, moet je met zijn voorpootjes in de sneeuw graven en misschien (meestal) doet ie dan zijn behoeften!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kat van mijn ouders gaat ook nooit op de kattenbak (zelfs niet met oud en nieuw) daarom hebben ze ook geen kattenbak.

je zou hem aan kunnen leren om op de wc te gaan... moet je alsnog een kattenbak aanschaffen en die steeds meer in de richting van de wc verplaatsen totdat ie erboven opstaat.
maar... dan is de sneeuw natuurlijk al weer gesmolten en het probleem (voor nu) opgelost

maar dan nog steeds hoe doe jij dat dan met oud en nieuw? mijn ouders gooien die kat naar buiten en na 5 minuten beginnen ze hysterisch te roepen... en dan komt ie nooit meer... niet zo handig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat hoort ook helemaal niet buiten zijn behoefte te doen ; het is JOUW huisdier, dus hij hoort bij jou te eten en ook bij jou de restanten daarvan weer achter te laten, en niet in alle tuinen in de omgeving. (Tenzij je natuurlijk heel erg buitenaf op een boerderij woont).

Bovendien graven katten graag eerst een kuiltje, en dat gaat een beetje lastig in de bevroren grond en de sneeuw.

In de winter - maar eigenlijk het hele jaar door - hoort hij dus zijn behoefte te doen op de kattenbak.