Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom sabelt mijn kitten van 3 maanden aan mijn kleding?

Zij was 9 weken toen ze bij me kwam en deed dat in het begin niet, maar nu ineens als ik op de bank zit met haar komt ze al spinnend en klauwend sabbelen op mijn kleding

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jouw kitten is helaas te vroeg uit het nest gehaald: tot minstens 12 weken, liever 15, is veel beter. Spenen is geen gebeurtenis, maar een proces, waarbij het kitten rustig over kan stappen naar vast voedsel, en gaandeweg ook met frustratie om leert gaan.
Voor nu heeft je kitten nog steeds een sterke zuigbehoefte. Het mooiste zou zijn als je kitten nog even terug kan naar moeders, al zullen de nestgenootjes helaas ook al wel vergeven zijn. Is die mogelijkheid er niet, geef de kleine dan nog regelmatig een flesje, met goede Kitten (dus geen katten)melk, bijvoorbeeld van KMR.
(Lees meer...)
Rieneke1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fijn, dank je wel. Zal ik zeker gaan doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en hoe zit het dan als de kat niet bij haar moeder is weg gegaan? ze zijn nog steeds bij elkaar. ze is nu wel ouder en sabbelen doet ze niet meer maar met haar klauwen(ik noem het masseren) doet ze nog wel.

Andere antwoorden (1)

Onze kitten is ook met 12 weken naar ons verhuisd en doet ook sabbelen (tuttelen) met zijn knuffeltjes. Dus is onzin om te zeggen dat hij of zij te vroeg van mama is weggehaald. Ik denk dat dit gewoon een troost is voor de kitten om tot rust te komen en misschien dat je kitten dat wel fijn vind om te doen. Laat hem of haar gewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ooit meegekregen dat ze het doen omdat je ze herinnert aan hun mams zegmaar, je laat ze veilig voelen etc.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding