mijn parkiet kan ik de hele dag kroelen, hij dringt het soms ook aan. heeft hij dan parasieten of vindt hij het gewoon lekker?

ik kan dit al het hele jaar doen, mijn parkiet is ook pas een jaar oud.
dus het niks met de rui te maken

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Een alleen gehouden parkiet zoekt een partner. Jij bent dus de aangewezen figuur daarvoor, bij gebrek aan beter.
Parkieten zijn, als ze met twee zijn, de halve dag bezig met kriebelen en kroelen bij elkaar. Dus heeft het niets met parasieten te maken, wel met de afwezigheid van een maatje.
Als je weer rust wilt, koop dan een tweede parkiet, maar pas op, niet iedere parkiet neemt genoegen met zomaar een andere parkiet. Ze moeten wel bij elkaar willen horen en dat zal moeten wennen in twee afzonderlijke kooien en voorzichtige contacten. Als je ziet dat ze naar elkaar trekken, dan pas kan je ze bij elkaar plaatsen.
Ivana