wij hebben een kitten(poes) van 20 weken. Kunnen wij een volwassen poes erbij nemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zo'n jonge kat zal hoogstwaarschijnlijk erg blij zijn met het gezelschap van een andere kat.
Er zijn wel een aantal zaken waar je op moet letten: het karakter moet overeenkomen, en de kat moet in dezelfde levensfase zitten.
Zoek een poes die een soortgelijk karakter heeft als jullie jonge kat: als de jonge kat timide is bijvoorbeeld, zet er dan geen zelfverzekerd exemplaar naast.
Verder is volwassen een ruim begrip. Een jong-volwassen kat, die ook speels is, is natuurlijk een betere match dan een wat oudere kat die veel rustiger is en liever een dutje doet.
Zet de nieuwe kat er verder niet plompverloren bij, maar laat ze rustig aan elkaar wennen.
Succes!
Rieneke1