Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaat er opnieuw haar groeien op de wond van mijn hond?

Mijn hond heeft een wondje onder zijn oog, van een omheiningsdraad... (van eergisteren)
ik heb het niet zien bloeden, het was ook niet diep, ik heb het dezelfde dag ontsmet, nu zie ik dat het niet ontstoken is, en zal genezen.
Nu zie je wel zo'n halve cm een kap.. waar dus nu ook geen haar op staat, gaat daar terug haar op groeien, of ga je dit blijven zien?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als er littekenweefsel ontstaat, is er een grote kans dat het haar niet terug groeit.
Ivana
8 jaar geleden
Haren bij een hond zijn altijd lang genoeg om een smal litteken te camoufleren. Maar misschien hoeft dat niet eens en groeit het haar gewoon weer terug. Ik heb een korthaar hond die aan haar buik is geopereerd (castratie), daar zie je ook niets meer van ondanks de dunne haargroei op haar buik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

als er haar gezeten heeft zal het nadat de verwonding is genezen zeker weer terug komen. Op het litteken zelf zal geen haar meer groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding