Wat voor kruising is mijn hond? zie bijlage

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aan de ogen en bouw van de snuit en de vorm van de schedel zou ik zeggen dat er een Spaniel in zit. Maar er zijn natuurlijk meerdere soorten Spaniëls. De oren daarentegen lijken er weer minder bij te passen. Voor mij lijkt het een kruising Kooikerhond. Er zijn dna testen verkrijgbaar waarbij gekeken kan worden uit welke rassen je hond is opgebouwd. Het wordt m.n. weleens uitgevoerd om te kijken op welke manier een kruising het beste getraind kan worden. Je kunt ook evt. een ervaren hondentrimmer eens naar de vacht laten kijken. Vaak kan op basis daarvan wel een schatting gemaakt worden wat er ongeveer in zit. Toegevoegd na 5 minuten: Het zou ook een kruising Tibetaanse Spaniel kunnen zijn. Het ligt wat aan de schoft hoogte en het gewicht van de hond. Toegevoegd na 7 minuten: O, ja: de gekrulde vacht hoeft niet van een Poedel afkomstig te zijn. Het kan ook komen door een evt. castratie/sterilisatie. Dan wil de vacht nog wel eens wat krulliger worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100