Hoe slim is een hond?

Onze oude hond had een dropje gekregen, natuurlijk niet goed voor een oude hond, maar ja, na wat kauwwerk zat het dropje vast tussen zijn kiezen, helemaal achterin. De hond keek mij vragend aan. Wat moet ik nu hiermee, dacht ik nog. Opnieuw keek mijn hond me aan, nu heel doordringend!!!Ik zuchte even en keek hem aan. Wat wil je nu? Toen gebeurde het onvoorstelbare! Mijn hond pakte met zijn twee voorpoten mijn hand, deed zijn bek open, en stopte mijn hand in zijn bek, om het dropje er uit te halen!!! De dag erna nog eens geprobeerd en weer deed hij het zelfde! Onze hond ligt nu al jaren onder onze notenboom, dus geen dropjes meer.
Zijn er meer onder jullie, die iets bijzonders hebben meegemaakt met hun hond? Zijn alle honden zo slim?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb jammergenoeg geen hond, allergieën enzo. Maar ik vind het wel een mooi verhaal! haha, wat een leuke hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom geef je in vredesnaam een dropje aan een hond??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist dat daze vraag zou komen , had me al een beetje ingedekt door zelf al te zeggen dat het niet goed was voor een oude hond, zal het nooit meer doen.

Het beste antwoord

Hey Eddijst, volgens mij is je hond niet onder de notenboom gekomen door die dropjes hoor, maak je geen zorgen ;)
Honden zijn inderdaad heel slim. Ze kunnen niet praten, en dat af en toe maar goed ook denk ik! Het ene hondenras is wat intelligenter dan het andere, maar ook van hond tot hond kan het verschillen, net als bij mensen eigenlijk...
En dat je honden moet leren is logisch, onze natuur is anders dan die van hen!
De hond van de overleden opa van een vriendin van mij, was niet alleen intelligent, maar had ook echte emoties, nadat opa overleed, was de hond dagen lusteloos, maar toen iemand net zo over zolder liep als opa altijd deed (met een wandelstok en op 't dooie gemakje) leefde de hond helemaal op, en rende als een bezetene de trap op! Best sneu als je er zo over nadenkt...
Ook zijn er verhalen bekend van honden die, ongeacht hun leeftijd, vlak nu hun baasje overlijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eva1986,genoeg stof voor een verhaal.!

Andere antwoorden (8)

Honden zijn superslim alleen ze zijn zo gehaaid het zelden te laten blijken. Ze waren al in de ruimte voordat wij mensen dat waren. Bovendien hadden ze al vroeg in de gaten dat het geen kwaad kon met mensen aan te pappen.

Toegevoegd op 11-05-2009 02:05:22
Wie het klaar krijgt dat een ander jaar in jaar uit voor hem belasting betaalt moet toch wel slim zijn. Honden zijn slim. Ze jagen niet meer omdat wij voedsel voor ze kopen. We ruimen zelfs hun schijt op. Ze krijgen koekjes van ons. Ze leven niet meer in weer en wind. Wij maken een bedje voor ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat ze dan niet slim genoeg zijn om te beseffen dat als je met mensen aanpapt, je de ruimte ingeschoten kan worden alwaar je een vreselijke doodsterft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo. Trouwens de eerste die de ruimte inging was een mier. Die stierf ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Djools
maar zijn honden nu zo slim of zijn mensen zo stom?
Ja, honden komen meestal met een riem aanlopen als ze uitgelaten willen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De emotionele en cognitieve intelligentie van een hond is te vergelijken met een kleuter van een jaar of drie.
De sociale bewustheid ligt aanzienlijk hoger, eerder in de buurt van een menselijke puber.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is nieuw voor me.+1
hond is behoorlijk dom, net als een rat kan je hem wel kunstjes leren a la pavlov
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus de hand van de baas pakken en in je bek stoppen als er een dropje vastzit is aangeleerd volgens jou?
Niet echt een doordacht antwoord...
Mijn hond kan tot 3 tellen: zij gaat 3 maal uit. Als de derde wandeling gedaan is gaat zij naar bed! Kan 16uur zijn, 21uur etc.

Het dropjes verhaal is prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn hond (hollandse herder) gaf me wel eens te kennen dat het water in de drinkbak op was of vies door voor me te komen staan, me indringend aan te kijken en dan naar de wc-deur te lopen... telkens omkijkend of ik wel mee kwam... deed ik de deur dan open, dan zette ze haar voorpoten op de wc-bril, met een poot duwde ze dan op de knop van de spoelbak... helaas was het een knop die je op moest trekken, zodat ze niet zelf schoon water te voorschijn kon halen, maar zo maakte ze wel duidelijk dat er water moest komen...

Toegevoegd op 10-05-2009 10:36:57
de vriend van mijn zusje rookte altijd een shagje terwijl hij de hond uitliet...
op een dag pakte de hond het pakje met shag van de salontafel en ging er mee bij de voordeur staan... ook heel duidelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi Deva, door jouw verhaal over je hond met zijn waterbak, schiet me ineens te binnen dat onze hond ook zoiets had(dropjeshond) als zijn water op was, kwam hij met zijn lege bak de kamer in en gooide de bak hard op de grond, als we dan niet reargeerden, liep hij met de bak naar de houtkachel, want daar was geen vloerbedekking en gooide met geweld de lege bak op de plavuizen. Daar ging hij net zo lang mee door tot er water kwam. Leuk verhaal van je.Dank. groeten
mijn ervaring is dat honden niet echt nadenken, maar inderdaad wel heel goed kunnen aangeven wat ze willen (met lege waterbak door kamer schuiven midden in de nacht, echt leuk) en ook een enorm goed instinct hebben. Het mooiste wat ik op dit gebied heb meegemaakt was met een bouvierteef, die zo goed was afgericht dat ze los aan de voet (neus naast je been) met me door de Kinkerstraat kon lopen. Tot die dag dat ze op 100 meter afstand zag dat een grote hond keihard naar een zwangere vrouw toerende om haar aan te vallen. Mijn hond rende nog harder bij mij vandaan en was net op tijd om de hond voor die vrouw weg te rammen. En dan hebben we het over een zeer bescheiden hond, die nooit op een andere hond, laat staan een grote reu, af zou rennen. We kenden die vrouw niet, én de hond niet. De vrouw was mijn hond wel zeer dankbaar, we stonden allebei met tranen in onze ogen.
Later heb ik met onze boxer meegemaakt dat die, zoals bij boxers vrij gewoon is, echt een allemansvriend was, behalve als het om iemand ging die ons niet goed gezind was. De 3 of 4 keer dat hij in zijn leven gegromd heeft, hebben we hem dan ook zeer serieus genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
renee, super verhaal, bedankt!
heel slim ik heb de hond van ons 2x een koekje gegeven als ik thuis kwam en raat eens wat het vraag er nu om als ik weer eens thuis kom