mijn ratjes hebben beestjes in hun vacht en zijn erg moe weet iemamd wat dit is en wat ik er tegen kan doen?

het zijn kleine doorzichtige beestjes met een zwart puntje in het midden

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Naar de dierenarts met je ratjes. Ze hebben waarschijnlijk parasieten bij zich en als je daar niets aan doet worden de ratjes op den duur heel ziek. Daarom zijn ze misschien al sloom.
Dus het beste is met ze naar de dierenarts te gaan!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit gaat niet vanzelf over!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk luizen. In deze link staat een foto die lijkt op wat jij beschrijft. Een doorzichtig beestje met een zwarte punt in het midden. Die zwarte punt is het bloed dat deze luis van de rat gegeten heeft:
http://lilspazrats.wikispaces.com/Health+Care+-+What%27s+On+My+Rat%3F++(ectoparasites)