Waarom worden de pillen voor katten zo hard gemaakt, terwijl ze weten dat katten dit moeilijk innemen?

Mijn kat heeft pillen voor niesziekte.. ik moet het dan prakken en door het vlees doen en haar voeren.. maar als de makers weten dat katten de pillen vrezelijk vinden waarom maken ze die pillen dan zo hard?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De dierenarts schiet de pillen achterin de keel, maar met een beetje handigheid kan je dat ook zonder pillenschieter. Als de pillen zachter zouden zijn zouden ze bij veel katten weer uit de slokdarm omhoog komen, dit krijgen sommige katten zelfs met harde pillen voorelkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De fabrikanten van pillen geven die bewust een rotsmaak. Het doel hiervan is dat kinderen deze direct uitspuwen wanneer ze denken een snoepje gevonden te hebben. Het heeft alles voor- en nadelen, maar bedenk de gevolgen wanneer medicijnen zouden smaken als chocolade en in de handen van kinderen terecht zouden komen! Ook een poeder zou reeds te veel opgelost zijn in de mond en kan niet meer uitgespuwd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
dat is echt onzin, veel meds voor dieren worden tegenwoordig in een (voor dieren) smakelijke variant verkocht.
sorry, -
Als je zo'n pilletje wilt verpulveren om het door het eten te prakken, kun je hem het beste tussen twee lepeltjes leggen en dan de lepeltjes over elkaar heen schuiven / tegen elkaar aandrukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens naar een apotheek. Daar kan je een plastic ding, soort ei kopen waarmee je een pil makkelijk kan halveren of verpulveren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je mag overigens niet alle pillen pletten! Sommige medicijnen hebben een speciale coating. Lees de bijsluiter goed of vraag het aan je (dieren)arts/apotheker.