Overleeft gewoon gras uit de tuin in een aquarium?

Mijn tropische vissen trekken veel van mijn planten kapot. Ik had 5 waterplanten (3 euro/stuk) waarvan nog 1 over is. Ik vroeg me af of ik gewoon gras uit de tuin zou kunnen gebruiken voor in in aquarium te plaatsen. Dit zou goedkoper uitkomen voor mij.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Gewoon gras is een landplant, die in een aquarium direct zal gaan rotten, is dus totaal ongeschikt.
Probeer de vissen iets te geven dat ze lekkerder vinden dan waterplanten.
probeer het eens met sla, en dan het binnenste uit een krop.
Knip er kleine dunne sliertjes van, ze vinden het heerlijk.
Heb hier goede resultaten mee gehad. en is altijd veel goedkoper dan waterplantjes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, gras kan niet in een aquarium.
Waarschijnlijk heb je nu waterpest in het aquarium, dit wordt inderdaad door vissen helemaal kaalgeplukt, met als gevolg dat je alleen nog maar kale sprietjes hebt. Je moet naar hoornblad vragen. Qua groeivorm lijkt het op waterpest, maar het is veel fijner van structuur. Het is een algemene waterplant die bij elke dierenwinkel te verkrijgen is.