Ja ze kunnen zwaar aan de diarree ervan raken, niet geven dus, vooral niet met dit warme weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze drinken uitsluitend als zuigeling moedermelk en daarna alleen nog maar water.
Dus absoluut geen koeienmelk geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle zoogdieren drinken als zuigeling moeder melk. Ook de mens. Helaas gaan wij er als volwassenen mee door. En dan nog van een ander dier ook. Dat kan niet goed zijn.....
En de zuivel industrie maar volhouden dat melk drinken gezond is.
Eigenlijk moet je volwassen dieren nooit melk geven.
Melk is bedoeld voor jonge dieren, zo ook eigenlijk alleen maar voor baby's.

Wij mensen zijn geforceerd melk blijven drinken en hebben hiervoor een bepaalde weerstand ontwikkeld, bij sommige mensen is dit niet gelukt deze noemen we lactose-intolerant.

Kijk eens bijvoorbeeld naar een land als China, daar wordt het melk drinken na het baby-zijn gestaakt.

Bijna de gehele bevolking is dan ook lactose-intolerant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA! NIET doen! Konijnen kunnen geen melk verteren als ze volwassen zijn. Hiervan zullen de darmen van slag raken en zeer waarschijnlijk hieraan kunnen overlijden. Betreft het babykonijntjes, haal dan speciale melk bij de dierenarts. Koemelk is namelijk heel anders van samenstelling dan de moedermelk die de konijntjes normaal zouden krijgen.