wat kan je doen als een hond de hele tijd hetzelfde wil doen wat hij 5 minuten geleden ook al heeft gedaan?

onze hond wil om de 5 minuten maar buiten

Toegevoegd na 7 minuten:
ze is al 15

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (11)

Dat is stereotiep gedrag, dan moet je hem beter opvoeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inhoudelijk klopt er minder van dan taaltechnisch in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekijk het geheel eens, de hond is oud ( 15 ) en wil veel naar buiten. Zeer grote kans dat de sluitspier niet meer goed werkt en hij zijn behoeftes niet meer kan ophouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een kut antwoord... Er kunnen 101 dingen zijn waarom dit zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie zegt dat het om stereotype gedrag gaat??? weet je wat stereotyp gedrag is?
en mocht je het weten, denk je werkelijk dat het aan de opvoeding ligt? stel dat het om stereotype gedrag gaat moet je het op een ander vlak gaan zoeken, en niet in de opvoeding.
je moet je dan verdiepen in hondenpsychologie. eerst vaststellen of het wel degelijk om stereotyp gedrag gaat, en dan kijken waar dit uit voort #KAN# komen, en DAN pas zoeken naar een oplossing die de oorzaak/oorzaken aanpakt en niet simpelweg enkel het gevolg. honden met de beste opvoeding van de wereld kunnen stereotyp gedrag gaan vertonen dus m.i. sla je de spijker 2x finaal mis met dit antwoord.
Bedenk een spelletje om te gaan doen. Bijv. Een snoepje onder 3 bekers zodat ze het snoepje moet zoeken. Daar zijn jullie wel even zoet ee denk ik :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het niet gewoon zo zijn dat ze iets mankeert waardoor ze telkens moet/wil plassen aangezien ze al op leeftijd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat ze een lichte hersenbloeding heeft gehad onze hond vertoonde dit soort gedrag ook op oudere leeftijd na een hersenbloeding. Ik zou even naar de dierenarts gaan voor een check up.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het een oudere hond is kan je best eens naar de dierenarts gaan voor een onderzoek. Het zou kunnen dat het arme dier een blaasaandoening heeft, en daardoor steeds aandrang voelt om te plassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed antwoord, wij mensen krijgen ook meer last van blaasproblemen, dus waarom een hond niet? Een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
even urine laten testen bij de DA zodat je zeker weet dat het niet om een blaasontsteking gaat.

weet niet of haar ontlasting normaal is (misschien aandrang maar kan niet poepen)

pas dan kan je aan andere opties denken
ze wil naar buiten voor de fun en jullie zijn gek om er gehoor aan te geven b.v.

honden kunnen ook last hebben van dementie verschijnselen, maar dan zou je dit aan andere dingen ook kunnen merken.

kortom, eerst de voor de hand liggende zaken na laten kijken morgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dementeren is inderdaad het eerste wat mij te binnen schiet bij dieren die op hun oude dag hun ritme een beetje kwijtraken.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx voor de plusjes :)
jodyenboyke
12 jaar geleden
nog 1 dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Mijn hondje wilde ook almaar naar buiten en zelfs niet meer naar binnen. Had blaasgruis en blaasontsteking. Met Chinese kruiden en antibiotica is het verholpen. Urine was ook wat donker gekleurd trouwens. Kan zelfs bloed in zitten bij blaastontsteking. Niet schrikken dan, maar oplossen met hulp van dierenarts. Wél doen, want zelfs een blaasontsteking kan gevaarlijk worden als je er niks aan doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geef heb wat te doen zoals een speeltje ofeten
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit gedrag is wat je niet kent van je hond, en afleiden helpt niet, zou ik even met hem naar de dierenarts gaan. Er kan bijvoorbeeld iets met zijn blaas zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe vaak en hoelang laat je hem uit?
Ik heb het idee dat je hond niet genoeg buitenhuis activiteit heeft.
Veel honden houden van een lange wandeling en hebben deze ook dagelijks nodig.

Om welk ras gaat het hier trouwens?
En voor alle zekerheid is een bezoekje aan een goede dierenarts geen overbodige zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hond is 15, wil veel naar buiten. Als de hond dan ook daadwerkelijk plast is er iets aan de hand. Veel kleine plasjes kan duiden op blaasonsteking of beginnende incontinentie.
Op die leeftijd worden veel honden incontinent.