mag je 2 kanaries naast elkaar zetten in ieder een aparte kooi ? Zodat ze elkaar kunnen zien ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11K

Antwoorden (2)

Ja hoor. Vind het wel een beetje zielig maar dat is wat anders.. Zijn het 2 mannetjes? Als je ze voor het zingen hebt kun je ze beter uit elkaar zetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom is het zielig ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is niet, vind ik. Nou, als jij in een kooi word gehouden en de enige mens naast je zit in een kooi ernaast.. Zit je liever bij elkaar misschien, slecht voorbeeld denk ik maar misschien snap je me.. Daarom vroeg ik ook, of het 2 mannetjes waren of mannetje of vrouwtje.. niks frustrerender om iets te kunnen zien, maar het niet aan te mogen raken.
nounka
8 jaar geleden
Om eerlijk te zijn, die kooitjes vind ik niets voor vogels. Ze kunnen er niet eens in vliegen.
Dit is het equivalent van een kempvis in zo'n bakje van 15 op 15 cm.
Erg. Ik weet ook dat niet iedereen een volliere kan maken in de tuin maar dit kooitje doet me al claustrofobisch worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eens Nounka! Daarom zitten die van mij lekker in een volière. Maar je kan iemand niets verplichten helaas
Een kanarie is een kolonievogel. En ze hebben het liefst een maatje i.d.v.v. een kanarie van het andere geslacht. Je moet er dus eerst achter zien te komen of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Twee mannen willen weleens ruzie gaan maken. Dames daarentegen hebben hier minder de neiging toe.

Tussen haakjes: Wanneer het gaat om de kanarie in de kooi op de foto: dit is een parkietenkooi. Een kanarie houd je het beste in een kooi met verticale spijlen. Een kanarie is een wevervogel en ervaart het als stressvol om in een kooi te zitten met horizontale spijlen. Dit komt doordat ze zich hier niet goed aan kunnen vasthouden. Waarschijnlijk kun je zien dat je kanarie het liefst bovenin de kooi af en toe tegen de verticale spijlen springt en zich daar even aan vast houdt. In de natuur zal een kanarie meer verticale bewoningen zoeken omdat hij daar met zijn lichaamsbouw beter mee om kan gaan en daar ook zijn nesten in kan bouwen. Dat heeft o.a. ook met de vorm van de snavel te maken.

(Parkieten maak je blij met horizontale spijlen. Daar zijn de pootjes van parkieten weer beter voor ontworpen. )

Wanneer de vogels aan elkaar gewend zijn zou ik het geweldig vinden wanneer je ze in een huisvolière plaatst. Dan kunnen ze zich veel meer bewegen. Wanneer ze dan ruzie hebben kunnen ze ook makkelijker vluchten.
De kooi op de foto is zelfs voor 1 kanarie te klein.

Laat je eens voorlichten bij iemand die kanaries kweekt en wellicht is een grotere huisvesting niet eens zo duur wanneer je iets tweedehands op de kop kunt tikken.
Wel heel goed dat je je zo in je vogels verdiept. Niet veel mensen doen dit. Wanneer je graag naar kanaries kijkt zul je zeker verschil zien wanneer je het e.e.a. veranderd wat naar hun aard is.