Mag een kat met blaasgruis nog extra snoepjes?

Mijn kat heeft nu voor zes weken een struvieroplossend dieet maar wil m graag ook wel eens verwennen. Moet ik dan speciale snoepjes kopen? En als ik m een keer wat natvoer wil geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

Nee je kat mag geen kattensnoepjes,je kat mag alleen maar het dieetvoer dat je van je da hebt gekregen.
Wat je wel kunt doen is af en toe een paar brokjes van het dieetvoer gewoon als snoepjes geven,zo doe ik het ook altijd.
Ook natvoer moet dieetvoer zijn dat je bij je da haalt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn wel kattensnoepjes die je kat wel mag hebben,dit zijn Trovet MPT kat en als het goed is verkrijgbaar bij je da.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor,die kun je gerust geven want dit zijn ook brokjes tegen struviet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan. Let er goed op dat je kat niets anders eet dan dieetvoer tegen struviet want voor je het weet zit hij verstopt.
Nee, je moet je strikt aan het dieet houden.
Wat je wel als extraatje mag geven is een stukje rauw vlees (geen varken of runderhart). Dit verzuurt de urine ook, en kan dus geen kwaad.
Rieneke1
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Quote: (geen varken of runderhart). Dit verzuurt de urine ook, en kan dus geen kwaad. Tikfout denk ik :-)
Mag varken of hart wel of niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke mijn katertje heeft ook blaasgruis en van de dierenarts mag hij nog wel 1x per dag een kattensnoepje.
Die krijgt hij ook elke dag, en hij is er echt gek op.
Verder krijgt hij vooral harde brokjes en verse vis(wijting enzo)die heel kort gekookt is.
Nog maar heel weinig blikvoer.
En ik koop ook kattenmelk omdat ik merk dar hij dat echt lekker vind.
Is toch wel ok zo,volgens mij.
Rieneke1
11 jaar geleden
Voldy, geen tikfout.
Een stukje rauw vlees verzuurt de urine ook en mag dus.
Echter nooit rauw varkensvlees aan je kat geven, en runderhart is niet goed voor gruispatienten.
Lamshart is prima, of ander rundvlees, of kip, of rauwe vis (dit laatste met mate). Laurena, de bedoeling is alleen het dieetvoer te geven, zonder snoepjes (of het moeten speciale zijn, geschikt voor een gruiskat)
Als je kattenmelk of andere zaken buiten het dieet gaat geven, dan ondermijn je de werking van het dieetvoer.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Rieneke ja nu zie ik het :-) Ik had verkeerd gelezen. Was op dat moment moe haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet altijd goed hoor Rieneke,ik moet mijn kat echt geen stukje rauw vlees geven want dan raakt hij al snel verstopt.