hoe duur is een cavalier king charles spaniel pup ongeveer?

Wij denken na over de aanschaf van een cavalier pup. We willen alleen absoluut geen pup van een broodfokker maar gewoon een gezonde pup van een goede fokker. Ik heb een website gevonden die zegt dat de gemiddelde prijs €750 is maar dit is naar mijn idee wel erg laag.
Aan welke prijs moeten we dan denken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.9K
ronron1212
8 jaar geleden
tussen de 400 en 600 euro
Ivana
8 jaar geleden
99 % van de King Charles Spaniels zijn niet gezond. Ik zou hier eens goed over nadenken. http://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-dieren/65059-rashonden-gezondheidsproblemen-door-inteelt-en-doorfokken.html Lees deze pagina maar goed door. Het hebben van een stamboom zegt in deze niets voor de kwaliteit van het dier. De rasclub van de King Charles Spaniel geeft ook geen eerlijke openheid van zaken. Er zijn 28 verschillende afwijkingen bij deze spaniël bekend en er is heen hondje dat vlekkeloos is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb de link (en vele andere met dit onderwerp) goed doorgelezen. Ik ben wek een beetje bang gemaakt hoor! In ga op veel dingen alerter zijn in mijn zoektocht! Waar ik echter wel wat sceptisch over ben is dat je dood gegooit word met dit soort websites maar hier maar wienig over hoort uit de directie bron: de eigenaren van deze honden.
Dan heb ik het niet over de fokkers maar over de belangeloze eigenaren.
Ivana
8 jaar geleden
Je zou voor de duidelijkheid een aantal dierenartsen kunnen vragen naar hun mening. Eigenaren van King Charles Spaniels vinden hun hondje voornamelijk snoezig en hebben vaak niet het oog voor de afwijkingen waaraan de honden lijden. De eeuwige hoofdpijn waaraan zeker 40% van deze honden lijden wordt niet gevoeld. Dan hebben we het niet eens over de 27 andere problemen die bij een goed onderzoek door de dierenarts aan het licht kunnen komen. Er zijn weinig eigenaren van honden die openlijk toe zullen geven dat er wat aan hun hond mankeert. Dit is precies het ras waar op de TV openlijk over gesproken is als een van de meest doorgefokte rassen. Er zijn er meer, maar dit ras spant wel de kroon.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is een documentaire geweest [paar jaar geleden] waarin dit aan de kaak werd gesteld! Met beelden van broodfokkers, allerlei interviews en nog veel meer. Weet niet meer van wie/welke omroep/welk programma, maar moet wel te vinden zijn, lijk mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Daphne : De eerste link is de documentaire waar ik het over had. http://www.npo.nl/zembla/11-12-2010/VARA_101240203 http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/19-09-2011/rashonden/ http://zembla.vara.nl/seizoenen/2010/afleveringen/11-12-2010/fragmenten/er-wordt-gefokt-met-te-kleine-groepen-dieren
Ivana
8 jaar geleden
Dat was niet eens alleen over broodfokkers, maar ook een aanklacht tegen de rasvereniging en de Raad van Beheer (die de stambomen uitgeeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ivana : Dat is helemaal waar. Ik wilde dat vermelden [de Raad van Beheer wenste niet te reageren op de vragen van de documentairemaker], maar ik vergat het. [We kregen beelden van een prachtig oud huis [kassa!!], waarin de rasvereniging/RvB verbleef, terwijl men dit vertelde.] Nog bedankt voor deze aanvulling!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn eigenaren die het vaak niet opmerken en met jeuk klachten naar de dierenarts gaan. De jeuk kan vaak terug gevoerd worden naar een te kleine schedel van het dier, omdat hij iets wil doen tegen de pijn probeert hij dit weg te krabben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Na de reactie van Ivana ben in meer gaan opzoeken over dit ras en ik ben diep geschokt. In de eerste zoektochten valt het wel mee maar ik ben nu al 4 dagen alles er over aan het opzoeken en bij deze pas ik dan ook voor deze honden. Hoe lief en mooi ze ook mogen zijn, ik doe niet mee aan deze vorm van dierenmishandeling. Als je echt van een hond houd wil je niet dat deze pijn heeft en ik hoop dus dat er geen voor mij worden gefokt. Wij kijken verder naar een gezonde hond. Bedankt voor de reacties en links!
Ivana
8 jaar geleden
Daphne, succes met je zoektocht. Er zijn meer rassen waarbij dit speelt. Dit geldt voornamelijk voor rassen die in de mode zijn. Dan wordt er lukraak gefokt, ook vaak door erkende fokkers, want er valt geld te verdienen. De Franse bulletjes zijn nu aan de beurt. Je ziet ze overal verschijnen en dan krijg ik al een naar gevoel. Dus wat je ook kiest, gebruik je verstand en daarna pas je gevoel. :) (Blij dat we je op het goede pad geholpen hebben.)

Het beste antwoord

Ik zou voor een duidelijke prijs informatie contact opnemen met verschillende fokkers. Je kunt verschillende fokkers vinden via de ras vereniging.

Vraag de fokkers niet alleen naar de prijs, maar ook hoe de pups opgroeien en dergelijke en wat ze gedaan hebben om erfelijke afwijkingen te voorkomen of te minimaliseren. Houd er wel rekening mee dat een Cavalier niet 1 van de gezondste rassen is!

Ga ook eens langs voor de pups geboren zijn om eens te kijken hoe het er uit ziet bij de fokker.