ik heb een aquarium maar hoevaak maak je die nou schoon? ps: ik heb geen filter en er zwemmen 2 goudvissen in

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Z512099
6 jaar geleden
Hangt van vele factoren af, zoals de grootte van het aquarium, of er veel beplanting is enzv....
Maar een richtsnoer is om de 14 dagen 1/3 vervangen.
dudemeister
6 jaar geleden
Filtertje is altijd handig, is niet duur: langer helderder water en zuurstof voor Gvissen.
Na 2 weken 1/3 eruit halen, in een emmer doen . In dat 1/3e deel de filter schoonmaken ivm bacterieen ed. Dan schoon wat erbij - 1/3 weer - emmer leeggooien. Na 2 weken filter vervangen etc

Antwoorden (1)

Ligt eraan hoe groot je aquarium is, wat je bezetting is en of het ingedraaid is.
Voor sluierstaarten heb je minimaal een bak van 1 meter nodig, 50 liter per vis, voor goudvissen 2 meter bak, 100 liter per vis. Goudvissen schijten heel veel, dus je hebt een erg sterk en groot filter nodig. Nooit alles in het filter schoonmaken, maar elke maand 1 sponsje. Bij goudvissen ververs je elke week 50% van het water, en dan hevel je de bodem schoon. Je haalt nooit de hele bodem eruit, want dan maak je alle bacterien in de bodem dood!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nu lees ik dat je geen filter hebt, dan ga ik er an uit, dat je bak/vissenkom kleiner is dan 1 meter. Dit is pure dierenmishandeling. Goudvissen worden 30cm, worden tussen de 20-30 jaar oud, hebben een geheugen van een paar maand. Goudvissen vervuilen enorm, dus je hebt heel wat afvalstoffen in je bak, deze worden niet omgezet in goede stoffen door bacterien, omdat ie geen bacterien hebt. Deze komen pas na 3-4 weken tijdens het indraaien zonder vissen, van je bak. Lees je eens goed in voordat je dieren haalt, internet staat vol informatie, zoek eens op wat goed voor je vissen is. Vragen mag je altijd stellenm zal ze wel beantwoorden. Als ik een beetje geirriteerd overkom, sorry, maar dat ligt niet aan jou, maar omdat zoveel mensen dit niet weten...