Mijn konijn verliest hele plukken van haar vacht

je kan de losse plukken zien zitten tussen de vacht, of is dat de zomer vacht die verliest , is dat niet te laat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

ja dat is de zomervacht, niks ergs hoor.
onze hond heeft het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je konijn is in de rui.
De dunne zomer haren laten los net na de zomer.
Bij het begin van het najaar krijgt het konijn dikkere haren zodat het de winter en eventuele vorst kan doorstaan.
Dit is heel natuurlijk en zeker niet te laat.
Wanneer een konijn dat doet gebeurt van het van zelf op het moment dat het konijn dat nodig vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Kerst staat weer voor de deur. Hoe minder haar, hoe minder werk, met de voorbereidingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dit is niet te laat! De rui is afhankelijk van de temperatuur en daglichtlengte. De grote losse plukken
(de ondervacht) laat los waar al nieuwe wintervacht is aan het groeien, en die kan tevens wat anders van kleur zijn. In het voorjaar verliest hij weer zijn wintervacht en komt zijn zomervacht weer te voorschijn.