wie weet welk ras kat dit is?

Sinds korte tijd heb ik een lieve kat in huis.
Deze was van een oude buurvrouw die naar een verzorgingshuis moest en ik heb haar aangeboden om dan voor het beestje te zorgen.

Nu ben ik benieuwd welk ras het is................mijn buurvrouw weet het niet en ik ben geen expert :-)

korte omschrijving:
Noes is pikzwart zelfs haar nagels snorharen en voetkussentjes.

Als ik op internet zoek lijken de rassen Bombay en Zwarte Rus wel in de buurt te komen maar ik ben er niet zeker van.

Wie o wie denkt het te weten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
8 jaar geleden
Dit is een rasloze kat, ook wel htk - katje genaamd.

Antwoorden (1)

De blik van een Blauwe rus (zwart mag ook) zou ik uit duizenden herkennen. Daar geloof ik niet in. Het is inderdaad een prachtexemplaar, maar we kunnen geen van allen zeggen wat het ras van deze kat is zolang je niet met papieren (stamboom) voor de dag komt.
Er zijn legio mooie katten die gewoon bij toeval mooi zijn en toch geen ras vertegenwoordigen, maar het perfecte product zijn van een goed uitgevallen mix.
Ivana
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank je wel voor jouw reactie.
het zal dan inderdaad wel een goed uitgevallen mix zijn :-)
het is gewoon een ontzettend lief en vrolijk beestje en ras of niet ik hou er niet minder veel van hoor