Kun je een mossel die je in de supermarkt koopt in leven houden?

Als je een pak mosselen koopt in de supermarkt zijn deze nog in leven, weet iemand of je deze ook echt lang in leven kunt houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je*us! leven die dingen dan nog?
Dus ze zitten gewoon levend in het plastic af te wachten totdat ze in de pan komen... ondierlijk.
Amadea
11 jaar geleden
Je wordt er zélf doodziek van als je mosselen gaat eten die al dood waren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Humbucker; even grof, maar wat denk je van de dieren die in Slowakistan in een truck gepropt worden, met een reis van 30 uur voor de boeg (zonder water en voer, want dat hoeft niet van de regering van Slowakistan), om ze hier te laten slachten omdat het zo lekker goedkoop is? Vaak weten mensen dit niet, omdat we hier niet dagelijks mee geconfronteerd worden, maar het leed is minstens zo groot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slowakistan???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Mriek: Dat vind ik dus ook dierenmishandeling net zo als het levend koken van kreeften (je kunt ze echt hoeren gillen van de pijn) alleen maar omdat het dan beter smaakt en zo zijn er veel meer gevallen van dierenleed om aan onze wensen te voldoen. @Amadea: Bedankt voor de toelichting ik wist niet dat je er dan ziek van kon worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Pelle, Slowakistan is fictief, omdat ik niet exact weet in welke regio's dit er zo aan toe gaat en om wel een voorbeeld te kunnen geven ;-)

Antwoorden (2)

Nee, die zijn alleen voor consumptie bestemd. Je kunt ze slechts enkele dagen tot maximaal een week nog in leven houden.
Amadea
11 jaar geleden
Indien je zout zeewater kan krijgen, met een pomp en filter de kwaliteit goed kan houden en ook de watertemperatuur, niet boven de 20 graden laat komen + veel zuurstof in het water, dan kan je de mosselen in leven houden.
Echter moet je wel zorgen voor het juiste voedsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
Dat juiste voedsel, hè. Dat kan nog wel een probleem worden. Ik denk aan stokbrood met mosterdmayonaise, want dat past uitstekend bij mosselen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha.