wat als je je kittens te veel ontwormingspasta geeft?

Ik heb kittens van 400 gram alleen we moesten ze ontwormen. Mijn moeder heeft per ongelijk 3,00 gegeven en het moest 0,03. Is het een grote probleem?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.3K
Amadea
8 jaar geleden
Het wachten is op het antwoord van Rieneke, want die weet daar het meeste over. Maar ik ben bang dat dit dodelijk kan zijn...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn dat eenheden?
Ivana
8 jaar geleden
De voor kittens bestemde pasta is ongevaarlijk als je te veel geeft. (zei mijn dierenarts)
Rieneke1
8 jaar geleden
Dank voor het vertrouwen Amadea, maar ik zou het niet weten.
Ik vind dit ook typisch een vraag waar je meteen je dierenarts voor belt eigenlijk.

Antwoorden (2)

Ga met je kittens en de verpakking van het ontwormingsmiddel naar de dierenarts! Laat ze goed nakijken. Vraag de dierenarts waar je op moet letten wanneer de kittens verschijnselen krijgen van overdosering van het middel. Ook op de lange termijn kunnen er symptomen zijn waarmee je nog een keer terug moet. Vraag ook wat je ze het beste te eten kunt geven waarmee ze zelf het teveel kunnen verwerken.
Het kan zijn dat de dierenarts ze een braakmiddel geeft, maar dan moet je er wel snel bij zijn. Heel veel beterschap!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb onze pup teveel ontwormingsmiddel gegeven en direct de dierenarts gebeld. Het zou geen gevolgen hebben. Dus ik zou zeggen geen paniek. Wel even voor de zekerheid om advies vragen bij je dierenarts net als ikzelf gedaan heb. Dit betreft nl een pup en jij hebt kittens. Succes en veel geluk met het jonge grut.