Buren vertroetelen mijn lieve en erg mooie angorakatertje met lekkere en dure hapjes,hij komt bijna niet meer naar huis.Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begrijp niet zo goed waarom je jouw lieve en mooie angorakatertje niet gewoon binnenhoudt als je hem zo graag ziet... Voor de duidelijkheid, dit is GEEN verwijt maar oprechte nieuwsgierigheid. Waarom gezellig een katje als huisdier nemen en vervolgens het grootste gedeelte van de dag buiten de deur zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou Gee, waarschijnlijk omdat dit baasje beseft dat ze haar kat daar heel erg gelukkig mee maakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Lique, hij gaat graag naar buiten maar heeeft op een goed moment de smaak te pakken gekregen van over de muur te gaan kijken .. met alle gevolgen van dien . Bovendien Gee, voor alle duidelijkheid, mijn katje heeft een kattendeur en kan ten alle tijden binnen en buiten er is dus geen sprake van dat ik hem buiten zou zetten, integendeel! Normaal gezien bleef hij altijd op het erf en in mijn tuintje en was altijd bij mij in de buurt. De buurvrouw is gewoon verliefd op hem en doet er alles aan hem bij haar in de buurt te houden. En dat is niet eerlijk vind ik. Ik heb haar al wel 7X aangesproken maar ze doet gewoon voort ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar Lique en gast... honden, katten, paarden,kippen, goudvissen en konijnen zouden ook liefst zo'n luik naar de rest van de wereld hebben en er vrolijk op lust zwerven. Maar dat doen we niet. Teveel risico dat ze iemand tegen komen die niet zo aardig voor ze is. Of iets... asfalt bijvoobeeld.
Daarbij zouden ze overlast kunnen veroorzaken bij anderen.
Overal gaan poepen waar het ze uitkomt bijvoorbeeld. Of nachtelijke vechtpartijen onderling.. waarbij ze met veel geblaf en gegrom de hele buurt wakker houden. Ik hoor dat wel vaker van katteneigenaren...hij moet zijn instincten kunnen volgen, hij moet vrij kunnen bewegen.
maar even serieus.. dat mooie lieve angorakatertje dat zich te goed doet aan lekkere hapjes is toch inmiddels zo ver doorgefokt, dat die instincten allang niet meer zo puur natuurlijk zijn hoor. Die instincten houden snel op bij de keuze tussen Kittekat en Sheba. Ik heb ECHT geen hekel aan katten.. sterker nog.. ik zou er wat graag 1 of 2 hebben.
Maar ik werk en reis veel... ben dus te weinig thuis om ze voldoende aandacht te kunnen schenken.
En ze buiten los rond laten lopen vind ik veel te gevaarlijk voor ze.
Gast heeft geluk dat het lekkere hapjes zijn en geen sponzen die de kat te eten krijgt. Om nog maar niet te spreken van een confrontatie met de plaatselijke opperstraatkat, een hond die zijn tuin verdedigt of zoals gezegd de kruising op de hoek van de straat. Enig idee hoeveel katten jaarlijks worden aangereden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is nu binnen en voorlopig (wellicht enkele weken!) zal ik m binnen houden zodat ie weer goed weet waar hij thuishoort. Hij is weer als voorheen, lekker kroelen bij mij en ik verwen m nu extra met lekkernijen (ook om m te lijmen haha). De buurvrouw (5 huizen verder hoor) heb ik nog niet gesproken, ze zal het wel door hebben. Belangrijkste is nu dat ik het volhou hem een tijdje binnen te houden want als hij nu terug gaat zal zij m misschien binnen houden en dan kan het weleens heel vervelend gaan worden. Zij hebben geen achteruit en de enige manier de kat terug te krijgen is door aan te bellen en te vragen of hij daar zit. Als ze zeggen dat hij er niet is heb ik een probleem. Ik wil geen ruzie snap je? Maar soms gaan mensen gewoon te ver en zou ik door onmacht ineens uit mijn slof kunnen schieten, dat wil ik voorkomen !! Zolang hij lekker rustig hier thuis zit is alles onder controle. Dankjewel voor je belangstelling!!

Het beste antwoord

Zeker de buren erop aanspreken. Zeg dat je het heel aardig vindt dat ze je kat zo verwennen, maar dat je het liever niet meer hebt.
Het is jouw kat, dus jij beslist dat.
Suc6.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal al gedaan maar ze blijft m vertroetelen .. dus nu neem ik maatregelen en probeer m thuis te houden een paar weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje raar mens dan. Het is niet haar/hun kat, en als jij niet wilt dat ze m volstoppen moeten ze daar toch gehoor aan geven. Maar ja, je kan ze ook niet dwingen (denk ik). Lastig hoor.

Andere antwoorden (11)

Je buren hierop aanspreken. Het is namelijk ook niet gezond voor zo'n kattebeesie om alleen maar lekkere hapjes te eten. Hij moet gewoon zijn voer krijgen, niets meer, niets minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat doe ik al een paar weken, maar die mevrouw is blijkbaar zo gek op mn kat en ze verzint allemaal smoesjes waarom ze hem wel eten zou geven. Ik heb haar gezegd dat ik erg gehecht ben aan m en dat het huis waar hij eten krijgt zijn thuis is en dat dat bij mij moet zijn en bij niemand anders. Punt ! Vandaag heb ik m opgehaald en haar gevraagd of ze mij wilde beloven hem geen eten meer te geven en m eventueel weg te jagen als ie nog komt. Ze keek mij aan of ze water zag branden. Ik ga proberen om m nu n tijdje binnen te houden wat geen gemakkelijke klus zal zijn (zomer!) want hij is graag in hun hele grote tuin met grote bomen en veel vogeltjes er in. Ze geeft m kalfsgehakt, kip, rauwe biefstuk gemalen, en kattensnoepjes !! Hij krijgt hier thuis ook echt goed te eten hoor. Nu ligt hij lekker te slapen op de bank .. waar hij hoort !!
ik zou er wel even een gesprekje met de buren aanwagen, want dat kan natuurlijk niet. Misschien hebben je buren het niet eens in de gaten wat ze aan doen zijn en vinden het alleen maar leuk.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind je het alleen een probleem dat hij door de hapjes liever daar is dan thuis of ben je bang dat de hapjes zelf niet gezond zijn? Weet je wat ze geven? Als het gezonde lekkere hapjes die je zelf niet kunt betalen zijn laat je kat dan gewoon genieten bij hen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar een kat hecht zich aan een huis waar hij eten krijgt, dus is dat geen optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij moet gewoon lekker thuis eten.
Vertel de diverse buren dat de kat op dieet is gesteld en speciaal voedsel moet eten. Vertel ze dat je erg van het beestje houd en hem niet graag zou verliezen doordat buren (geen namen noemen) hem eten geven. Overdrijf maar een beetje, dat kan in dit geval wel.
Probeer hem ook binnen te houden voor een paar weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets kan echt niet. Niemand heeft het recht andermans katten te voeren.
Je gaat toch ook niet andermans kinderen steeds snoep geven zodat ze van huis wegblijven?

Spreek ze hier z.s.m. op aan. En dat ze op een speciaal dieet is is inderdaad een heel goed excuus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat niet op andermans terrein laten komen en op eigen erf houden is voor veel mensen een opluchting honden eigenaren krijgen ook problemen als ze de honden op het pleintje waar de schommel enz staat laten poepen in de zandbak, katten doen namelkil wel, voillere houders wensen ook geen katten op hun erf, misschien eigen schuld dikke bult ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flauw
praat met de buren en vraag dat ze daar mee ophouden. Of laat u katertje niet meer buiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou wat zijn om je kat binnen te moeten houden omdat de buren niet willen stoppen met hem vol te proppen.
Omgekeerde wereld.
Ik zou een Turkse Angora ook vertroetelen 0:)
Maar voeren gaat wel te ver. Spreek ze erop aan en als ze het blijven doen gewoon even naar de politie stappen en die zullen het vast wel bespreken. Schrikt toch altijd wel af. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is ook de kern van het probleem denk ik, een Angorakat is erg aanhankelijk, elegant en nog een mooie verschijning ook ! Ik probeer hem nu eerst een paar weken binnen te houden, ik heb horramen en deuren dus dan kan de boel nog wel open staan. Hij legt zich er min of meer bij neer en komt weer kroelen bij mij op bed in plaats van bij de buurvrouw op bed !! Ze vertelde me dat hij dat deed! Grrr, ik had er echt genoeg van . Zo langzaam maar zeker pikte ze m in ! Ik heb er idd al over gedacht om, als het zich blijft voordoen, dan in laatste instantie de politie te vragen te bemiddelen, ik wil dus geen ruzie met mn buren maar ik heb wel gezegd dat ik bereid ben te vechten om mijn katje te behouden ... grrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag je hopen dat de politie voor zoiets komt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn buurman geeft mijn kat ook weleens iets, en mijn kat glipt door zijn openstaande slaapkamerraam en gaat dan op zn bed of bank liggen haha.
Maar hij is toch het liefst bij mij thuis hoor. En de buurman doet het ook maar af en toe, met mijn toestemming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend van me heeft ook een kater die wordt vetgemest door de buren en ook bijna is ingepikt. Hij wordt wel gewoon gevoerd en mist niks, maar er zijn altijd mensen die willen 'hebben'.
Echt gemeen. De politie kan ze ook gewoon afschrikken natuurlijk en ik denk wel dat ze iets zullen doen.
Toch die waarschijnlijk lieve mensen eraan herinneren dat het echt jouw katertje is ! Geef ze het advies om zelf een aan te schaffen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga nog een keer naar de buurvrouw en zeg dat je haar wel wilt helpen om een leuk katje voor haa zelf te zoeken, misschien kan ze dat niet zelf, heeft geen vervoer of durft dat zelf niet aan.
Samen 1 ophalen uit het asiel is ook nog een optie.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou vanaf nu gewoon je kat binnenhouden.. hij word er in ieder geval niet ongelukkiger van want wij hebben ook binnenkatten die heel erg gelukkig zijn,,,
Dit voorkomt vele problemen.
wil je je kat wel buiten? span een waslijn en koop een tuigje voor je kat zodat hij wel in je achtertuin kan lopen..
ik vind persoonlijk dat iemands kat niet bij een ander in de tuin hoort te komen.. niemand heeft last van mijn katten en zo ook niet dat iemand ze vol kunnen proppen met eten..
ik heb zelf een ragdoll en weet dat er ook groot gevaar dreigt dat iemand der leuk zou vinden als ze op straat loopt dus ook niet verstandig om zown kat buiten te laten lopen. ik zou toch een keuze gaan maken wat te doen..
hou gewoon je kat binnen het scheelt zoveel ellende want op een dag ben je hem kwijt. en terug krijgen lukt niet makkelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. En ja, dat is wat ik nu ook doe, de kat binnenhouden en ik merk nu dat hij weer net zo aanhankelijk is als voorheen. Komt bij mij op bed slapen en kroelen, speelt met de speeltjes en wat hij al weeeeken lang niet meer deed .. hij eet zijn bakje hier leeg!! Ik gelukkig, hij gelukkig, buren verontwaardigd. Ze zeggen dat het een tegengesteld effect zal hebben. Maar zolang ik hem binnen heb kan dat natuurlijk niet. Ik vind het wel een beetje zielig voor m dat ie niet meer lekker buiten kan gaan maar ja .. ik heb er idd aan gedacht om een tuigje te kopen voor m, maar zo ver ben ik nog niet. Eeerst maar weer eens lekker aan thuis hechten en dan zien we verder!