Is het ook mogelijk dat een hond gromt waneer die pijn heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom nou die grote letters?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond kan zeker grommen als hij pijn heeft. Zeker als iemand de plek wil aanraken (aaien)> Dan geeft de hond een waarschuwing door te grommen.
Maar wat is dat nu voor vreemde aanvulling in blokletters? Wat bedoel je daarmee?
itsme
12 jaar geleden
Het onderstaande staat in de richtlijnen: Vragen, antwoorden en reacties mogen alleen in de Nederlandse taal worden gesteld en gegeven, niet in sms-taal en niet in hoofdletters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die toevoeging lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom niet met verhaaltjes! Leuk, weer een 13 jarig iemand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@krekatos, had ik nog niet gezien, inderdaad, verklaart een hoop...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Caps lock stond aan, vandaar de hoofdletters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat zag ik ook,maar dan nog begrijp ik niet helemaal wat de hond niet gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mariejose, als dat zo was, dan had het eerste woord (mijn) een kleine beginletter gehad. --> Capslock aan, begin hoofdletter willen typen, shift indrukken, dan geeft hij een kleine letter. Dus denk meer dat platje het bij het juiste eind heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat nou verhaaltjes? lekker respectvol naar de GV'ers hier!!
man zeg....
Kimath
12 jaar geleden
ik had nou net zin in een leuk verhaaltje voor het slapengaan ;)

Het beste antwoord

ja natuurlijk kan dat.

honden kunnen bang en agressief worden van pijn, net als mensen narrig worden van hoofdpijn.

grommen is een teken van verzet en onbehagen in dit geval.

omdat je niet zit te wachten op 'verhaaltjes??" een lekker kort antwoord

Toegevoegd na 23 minuten:
gezien je andere vragen vind ik dat je bij het bovenstaande antwoord wel hele specifieke info vraag over een situatie en de reactie van een hond in het algemeen.

weet je zeker dat dit verhaaltje niet uit het leven is gegrepen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ;-))))))

Andere antwoorden (2)

Een hond kan gaan grommen of piepen als hij ergens pijn heeft. Vaak gaan ze ook hinken als het bijvoorbeeld een zere poot is, of proberen ze de wond te likken.
Om zeker te zijn wat het is moet je met de hond naar de dierenarts.

Toegevoegd na 20 seconden:
Ik snap alleen niet wat je bedoeld met het stukje in Hoofdletters.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er een verschil tussen grommen en piepen
doet het meer pijn bij grommen of meer bij piepen?
Kimath
12 jaar geleden
Dat verschilt per hond, elk dier reageert anders op een kwaaltje. Het grommen of piepen kan ook een andere reden hebben, dat kan ik langs deze kant van het beeldscherm en met de beperkte info niet beoordelen. Ga naar de dierenarts toe als je vermoed dat je huisdier pijn heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen zei ik al dat mijn hond geen pijn heeft
Kimath
12 jaar geleden
ok, die andere hond dan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath, dat stukje in hoofdletters snap ik wel, dat is om antwoorden/reacties te voorkomen in de trant van: dan moet je je hond maar beter opvoeden, gevaarlijk, vals, blablabla.
Kimath
12 jaar geleden
ik weet de reden van de pijn van de hond niet, kan ik niet uit de vraag halen, dus ik ga geen rare conclusies trekken. Ik antwoord alleen op wat er gevraagd word met de informatie die ik tot mijn beschikking heb.
Maar ik snap wat je bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@vraagjes
de ene hond piept, de andere jank, en weer de anders gromt. er zijn ook honden die niets van dat doen maar gaan hijgen bij pijn. weer anderen maken alle geluiden die een hond kan maken. het staat niet in de gebruiksaanwijzing die je erbij krijgt. iemand die zijn hond goed kent weet precies wanneer het dier pijn heeft omdat het gedrag afwijkend is van het normale gedrag. honden die hard zijn voor zichzelf stampen door met pijn en de andere geeft al op iets heel kleins een reactie. grommen en piepen zijn idd verschillend. daarom klinken ze ook anders en heeft het beiden een andere naam. het is net als bij mensen. de ene mauwt al als er een scheet dwars zit, de andere loopt door met een gebroken teen bv. is een scheet die dwars zit dan erger? als DE hond gromt en moelijk beweegt kan je er vanuit gaan dat DE hond pijn heeft. gromt DE hond gericht naar iemand en doet verder wat ie altijd doet moet DE eigenaar eens heel goed bij zichzelf te rade gaan. (hond is OF bang, OF vind zichzelf de baas) @kimath
+1
Kimath
12 jaar geleden
dank je eucalypje, heldere toevoeging :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Kimath!
Vraagjes wil geen (slaap)verhaaltjes, maar misschien mag een slaapliedje wel?
"Slaaaaap, Kimath, slaaaaaaaaaaaap,
daar buiuiuiten looopt een hoooond (hond met een lange "o")
een hond met wihitte voeoeooetjes,...."
Sorry, verder lukt niet meer.... ik vrees, dat ik vals zing ;-)
Kimath
12 jaar geleden
hahaha, wat een leuk slaapliedje :P
Ik zal hem straks nog eens lezen als het bedtijd is.
Okee: geen verhaaltjes vraagjes....: Ja, dat kan!
Kort, bondig en een feit....alleen is een dergelijk antwoord op GV niet echt gewenst.
Maar goed: jij vraagt kort.... ik antwoord kort.