Hoe komt het dat de achterste teentjes van mijn vogeltje naar voor gebogen zijn?

De achterste teentjes van mijn vogeltje zijn naar voren gebogen, ik weet niet waardoor het komt.
Ze lijken niet gebroken te zijn omdat ik ze gewoon naar achter terug kan buigen en hij kan ze ook nog gebruiken,
maar om een of een andere rede doet hij dat niet, hij zit en ligt nu op zijn pootjes en hopt daarop rond.
Hij is voor de rest wel gezond.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Hij zal wel zo uit het ei gekomen zijn, of misschien in het nest klem gelegen hebben.
Niet terugbuigen, zou heel zeer kunnen doen. Misschien is het een gevalletje inteelt. Zebravinkjes zijn niet de meest raszuivere vogeltjes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toen ik hem kreeg stonden zijn teentjes goed, ik denk dat het dan komt doordat hij in het nestje klem gelegen heeft omdat het idd daarna is gebeurd, bedankt voor de reactie!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit komt meestal omdat de moederpop te vast op het nest gelegen heeft !!!! Maar het zou inderdaad ook vitamine gebrek kunnen zijn, ook al omdat hij kleiner is dan de anderen....ik zou hem dan vitamine B en D geven.
Rieneke1
8 jaar geleden
Soms heeft het toch wel zin Ivana, om een verkeerde stand te fixeren bij een jonge vogel.
Ivana
8 jaar geleden
@Rieneke. Ik weet wel dat mijn moeder vroeger gebroken pootjes spalkte met een in de lengte opengesneden limonade-rietje. Dat ging altijd perfect. Maar weet jij een middel of manier om deze afwijking te fixeren?
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik bedoel het in z'n algemeenheid Ivana, spalken doen wij niet zo snel (onze vogels moeten terug de natuur in)
Bijvoorbeeld spreidpoten binden we met een touwtje dichter bij elkaar, en dat kan soms helpen.
Met zo'n teentje is het geen goed idee dat een leek gaat zitten pielen.

Antwoorden (1)

Het zou vitaminegebrek kunnen zijn. Geef het vogeltje wat biergistpoeder over het voer. ook gekiemde zaden bevatten de benodigde vitamine.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie!
Ik denk dat u gelijk heeft aangezien het vrouwtje, dat even oud als hem
is, al veel groter en verder ontwikkeld dan hij is, dankuwel!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kunt u me misschien nog meer producten noemen om het gebrek bij te vullen? Ik wil de vinkjes graag zo snel mogelijk terug bij elkaar in de kooi zetten. Alvast bedankt!
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik hoop dat dat het is: baat het niet dan schaadt het iig ook niet.
Je moet het toch even de tijd geven.
Rieneke1
8 jaar geleden
Biergist kan je gewoon bij het Kruidvat halen trouwens.