Nee , net als bij mensen groeit het haar een gemiddelde lengte per tijd 9bv een centimeter per maand. Dus ook als je het afscheert blijft het dat tempo aanhouden. Dat het stugger lijkt komt omdat de korte haartjes nog rechtopstaan, haar van een paar millimeter krult nog niet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij, goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar kont bij dat van een haar de punt altijd wat acht wordt omdat hij verslijt. Dus in het begin voelt het ook daardoor stugger.

Andere antwoorden (2)

Nee. Als je echter een hond scheert met een (ruwharige) vacht die getrimd dient te worden, dan wordt de vacht wel lelijker en kan de hond huidproblemen krijgen doordat het dode haar niet verwijderd wordt maar ingekort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee het haar groeit niet sneller,de snelheid is wel verschillend per ras ,maar het hangt ook van meerdere factoren af,zoals krijgt de hond voldoende voedingstoffen ,mineralen binnen,vetten,vitamines ,heeft de hond wormen?, is te zien aan de vacht,erfelijkheid van de vacht,dus ook binnen een ras is verschil van haargroei.