Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil graag gifkikkertjes, is een superfish 30 liter aquarium groot genoeg voor 3 kikkertjes? ik wil geen baby's, hoe kan ik dit voorkomen?

Ik heb al gelezen dat je van die legkokertjes erin kan leggen en die er dan uit halen, maar er stond ook dat ze meesters zijn in het verstoppen van hun eitjes. Mijn bak is simpelweg te klein voor kleine kikkertjes. En ik zou niet weten waar ik ze anders moet laten. Ik wilde heel graag 2 of 3 kikkers maar ben bang dat mijn bak te klein is daarvoor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
853
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat bak te klein is. Voor 2 kikkertjes lees je welke afmeting de juiste is:
http://www.gifkikkerportaal.nl/Home/Artikelen/tabid/333/articleType/ArticleView/articleId/88/Algemene-informatie-over-gifkikkers-houden.aspx#.UvzZnEJ5OCY
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk dus even in de link bij: Huisvesting.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat moet wel genoeg zijn. Als je geen baby's wil moet je alleen maar vrouwtjes nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo'n 30 litertje is veel te klein voor een kikker, laat staan voor 3!

Je moet denken aan een verblijf van minstens 50x50x50cm.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je baby's wilt voorkomen, zorg er dan voor dat ze niet kweken. Onderhoor dit eens bij een kweker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding