ik wil graag gifkikkertjes, is een superfish 30 liter aquarium groot genoeg voor 3 kikkertjes? ik wil geen baby's, hoe kan ik dit voorkomen?

Ik heb al gelezen dat je van die legkokertjes erin kan leggen en die er dan uit halen, maar er stond ook dat ze meesters zijn in het verstoppen van hun eitjes. Mijn bak is simpelweg te klein voor kleine kikkertjes. En ik zou niet weten waar ik ze anders moet laten. Ik wilde heel graag 2 of 3 kikkers maar ben bang dat mijn bak te klein is daarvoor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat bak te klein is. Voor 2 kikkertjes lees je welke afmeting de juiste is:
http://www.gifkikkerportaal.nl/Home/Artikelen/tabid/333/articleType/ArticleView/articleId/88/Algemene-informatie-over-gifkikkers-houden.aspx#.UvzZnEJ5OCY
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk dus even in de link bij: Huisvesting.

Antwoorden (2)

Dat moet wel genoeg zijn. Als je geen baby's wil moet je alleen maar vrouwtjes nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo'n 30 litertje is veel te klein voor een kikker, laat staan voor 3!

Je moet denken aan een verblijf van minstens 50x50x50cm.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je baby's wilt voorkomen, zorg er dan voor dat ze niet kweken. Onderhoor dit eens bij een kweker.